Brisbane

April 25, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 20 °C

Nu we toch vlakbij het centrum van Brisbane staan kunnen we rustig aan doen 's ochtends en toch nog vroeg in de stad zijn. Het is vandaag ANZAC Day (Australische versie van Dodenherdenking) en we krijgen nog het staartje mee van een parade van oude militaire voertuigen. De overige herdenkingsdiensten zijn erg vroeg in de ochtend (zonsopkomst) dus daarvan zien we niets. We gaan vandaag naar de South Bank. Daar is een park aangelegd, compleet met zwembad en zelfs een zandstrandje. Het geheel is afgemaakt met restaurants en barretjes. We slenteren wat rond tot we trek krijgen. We lunchen zeer cullinair verantwoord en drinken er een wijntje bij. Er hoeft vandaag niet gereden te worden. Na de lunch gaan we nog een klein stukje verder de wijk in achter South Bank, maar al snel concluderen we dat het vertier op de South Bank te beleven valt. Bij een drukke bar vinden we twee lege krukken met uitzicht op de langs slenterende mensen en laten we ons het tweede glas (ze schenken ruim hier) goed smaken. Ze hakken er lekker in. We gaan weer op pad om nog wat meer van het centrum te bekijken, maar zodra het begint te spetteren is het besluit snel genomen om de taxi terug bestellen (Uber app werkt hier ook!). Na de luxe lunch gaan we nu voor het gebakken eitje op brood als avondeten. We kijken een filmpje en maken er een korte avond van.Read more