Byron Bay

April 28, 2016 in Australia ⋅ 🌙 20 °C

Ondanks dat we op een rumoerige plek staan hebben we allebei als een blok geslapen. Alles went zullen we maar zeggen. Na een extra bakkie koffie om wakker te worden, steken we de sleutel weer in het contact. Onze eerste bestemming is Byron Bay. We hebben wat verhalen gehoord van mede-reizigers en verwachten een soort overvol backpackers oord. Het blijkt enorm mee te vallen. We kunnen direct aan het strand parkeren en het is er helemaal niet druk. Verder is de sfeer in het plaatsje als relaxt te bestempelen, zonder dat er overal hippies en gare backpackers rondzwerven. De golven zijn hier ook redelijk indrukwekkend en we vermaken ons met het bekijken van de capriolen van de surfers. Het weer is vandaag ook een stuk beter dus we maken een heerlijk strandwandeling. We hadden liever een dag langer in dit plaatsje gezeten in plaats van Burleigh Heads (wat in vergelijking een beetje suf was). Maar ja, al doende leert men. We drinken nog een bakkie koffie en spelen wat potjes vier-op-een-rij :) Dan moeten we Helaas weer verder onze eindbestemming ligt namelijk nog drieënhalf uur verderop. We zetten ons blik weer even op oneindig. De gekozen camp site ligt mooi tussen de glooiende heuvels. Op een rustig veld met bomen, ploffen we in onze camping stoeltjes met kaas en wijn (eindelijk weer eens in een beetje normale - maar alsnog plastic - glazen).Read more