Zambia
Mango

Veldwerk

December 21, 2017 in Zambia ⋅ 🌧 4 °C

Vandaag heb ik weer veldwerk gedaan. Het was een interessante dag. Eerst zijn we langs verschillende health clinics in de buurt geweest om examens op te halen. Ondertussen nog bij een zaden winkel gestopt zodat sommige maïs zaad kon kopen. Vervolgens zijn we naar de plek gereden waar we mensen op malaria gingen testen. Onderweg hebben nog een vrouw ruim een half uur op een onverharde weg meegenomen. Omdat we haar meenamen gingen we nog langs haar huis en hebben we heel veel mango's mogen meenemen en gegeten. Ik had echt geen idee dat je van 3 mango's echt vol zit. Maar blijkbaar zijn mango's echt vullend. Daarna zijn we verder gereden naar de boerderij waar we gingen testen. Verder was er werkzaamheden aan de brug dus gingen we maar ernaast door het riviertje heen rijden. Bij het testen bleek helaas een jongetje positief voor malaria dus die is nu op weg met iemand van ons naar de health clinic voor een behandeling. Wij zijn hier aan het wachten onder de boom. Hebben ondertussen nog meer mango's aangeboden gekregen, maar ik hoefde niet meer. En we hebben Nshima gekregen. Het gerecht hier, wat ik natuurlijk niet kan afslaan. Verder nog Tonga les gekregen, maar de woorden uitspreken is echt lastig. Dus dat resulteerd tot veel gelach. Zo beleef je op zo'n dag echt van alles.Read more

Mango