Satellite
Show on map
  • Day 3

    3. den: Amsterdam

    August 10, 2023 in the Netherlands ⋅ ⛅ 21 °C

    Po skvelych ranajkach (prazenica) sme viac-menej podla planu vystartovali do Amsterdamu. Krasne dialnice sme brazdili povolenou stovkou (vysoke pokuty uz pri prekroceni o 5km/h), nakoniec sme sa vsak do ciela dovliekli. Ako prve sme ochutnali najlepsie amsterdamske hranolky v Mannekenpis (omacky kari, majoneza a cesnakova) a boli vynikajuce. Nasledoval presun k hlavnemu bodu programu - mojmu narodeninovemu darceku. Popri pamiatkach, polkruhovych kanaloch v krasnej architekture sme na moje prekvapenie dorazili do cajovne Moychay, kde som urcite chcel ist 😀 a tak sa darcek fantasticky trafil (a pozname s pani M z caj festov aj majitela Sergeya, ktory tam vsak teraz nebol - ja mam dokonca aj jeho knihu, samozrejme podpisanu). Uzili sme si gong fu cha cajovy ritual s tohtorocnym Longjing a specialitkou, vyzretym sheng puerhom z 1997 - lahodka, ktoru sme si aj kupili domov. Caj sme zajedli zakuskami: mandlovou coko tycinkou, karamelovou rolkou a este nejsky keksik. Dalsiu prechadzku po meste sme prelozili waflou a churros. Zastavili sme sa pri muzeu Anny Frankovej. No a pomaly bol cas presunut sa nazad k autu. Cestou este ochutnavka a nakup syrov, pani M ulovila kyticku drevenych tulipanov a ja (kedze sme nestihli ziadny coffee shop) aspon 3 speci lizatka. Nasledovala cesta domov, a kedze bolo uz po siedmej vecer, zvysil sa aj rychlostny limit na dialnici na 120 (na dvoch kratsich usekoch dokonca 130!). Cestou sme sa stavili na veceru v meste Amersfoort (odkial pochadza Dennis) v podniku de Kabouterhut, kde podavaju palacinky na milion roznych sposobov. Pani M si dala Taliansku (cibula, paradajka, paprika, syr, oliva, bylinky) a Francuzsku (syr brie, orechy, med) kombinaciu na jednej palacinke, junior BBQ (kura, kukurica, cibula, paprika, syr, BBQ omacka) a Soldaat (slanina, sunka, salama, mlete maso, paprika, syr), Reb Advocaat (vajecny liker a broskynova slahacka) a Bokkesprong (kozi syr, slanina, piniove oriesky, rukola, med). No a ja s Dennisom sme dali rebra 😅. Pochutili sme si, zaliali limonadou a pivkom (ja nealko). Doma sme este v trojici ja, junior a Dennis dali zopar kol hry Love Letter , ja som to konecne zapil aj pifkom a sli sme spat.Read more