Exhibitionistisch reizen

March 19 in Spain ⋅ ☀️ 18 °C

Spanje is groot, we kunnen alle kanten op. Focus! We besluiten koers te zetten naar Andalusie, zodat we komende weken ruim tijd hebben om de vele hoogtepunten daar te bekijken. Madrid, Zaragoza, het noorden komen op de wachtlijst voor volgende jaren.

In 8 uur tijd moeten we in Cartagena kunnen zitten. Onderweg app-contact met nicht Joke, die samen met man Aris anderhalve maand in Alicante zitten. Hoe leuk als... De zon schijnt, dus wij zijn snel om, Cartagena wacht wel op ons. We zijn toe aan een douche, dus zoeken een leuke camping. Dat valt niet mee aan de Costa Blanca, maar wij vinden Los Pinos net voorbij Denia, 50m van zee, klein, rustig, sfeervol, wel druk met overwinteraars. s Ochtends vroeg weer een lange wandeling met Bob & dip in zee, vast patroon als we aan de kust staan. Ik geniet. We lunchen met Joke en Aris, Bob onder tafel, in restaurant Tenere, aan t strand. Menu del Diaz, 3 gangen voor weinig, goed eten en een vrolijke ober. Joke introduceert de Tinto de Verano bij ons, lijkt op Sangria maar minder zoet. Lekker. We drinken een liter op, gevolgd door een fles Verdejo. Heel fijn om bij te praten, grappig dat daar dan een trip naar Spanje voor nodig is! Eind middag lopen Niek en ik het laatste stuk langs de zee terug naar Cato, even ontnuchteren.

FindPenguins blijkt de blog plotseling op 'openbaar' gezet te hebben, waardoor iedereen die vorig jaar ons stoere fietsavontuur naar Rome volgde, ook nu geprompt wordt tot lezen. Dat was niet helemaal de bedoeling, want rondkeutelen in een camperbus op de bonnefooi is niet zo heel spannend. Deze blog houden we vooral bij om de reis op een later moment te kunnen herbeleven, terug te lezen waar, wat, wanneer en hoe, ongeveer dan. Verhalen gelardeerd met mooie foto's. Want de mens vergeet snel, wij in ieder geval wel. Degenen van wie wij weten, of denken te weten, dat ze bijzondere interesse hebben in een rondkeutelende camper, hebben we een apje gestuurd met link om ons te volgen. Met de duidelijke boodschap "ignore if you wish", want t voelt toch een beetje exhibitionistisch om anderen jouw vakantieverhalen op te dringen. Vanaf komend weekendzet ik de blog weer op privaat. Mocht je nu geen apje met link van ons hebben gehad, maar wel willen meelezen stuur dan even een appje naar Nico of mij. Dan blijft t exhibitionistische reizen beperkt tot diegene die er zelf voor kiezen.