Satellitt
Vis på kartet
  • Dag 1

Endnu en pub

3. mai, England ⋅ ☁️ 13 °C

Vækkeuret ringede kl. 04, og vi gad faktisk ikke op. Men nu havde vi jo betalt for rejsen, så afsted med os. Turen gik heldigvis fejlfrit, på nær vores rygsæk som pensionerede sig selv efter 10 minuter i lufthavnen. Utroligt irriterende. Men humøret var højt, så ingen sure miner.
    Inden vi havde set os om, stod vi i regnen midt i London, og klokken var 9:00. Hotellet var heldigvis tæt på, så vi kunne efterlade vores baggage.

Da alt baggage var indleveret, gik vi på togt. Vi skulle finde vores første måltid. Vi var begge trætte og udkørte, så vi valgte en Burger King til frokost. Men.... Døren var låst. Spiser folk ikke Burger King før kl. 10??? Mystisk.

Desværre endte vi med at spise et forfærdeligt sted. Pret a Manger. Her skulle vores færdigpakkede sandwiches koste 20 kr. mere, hvis vi ville spise dem indendørs. Men regnen væltede ned, så vi var lidt ekstravagante og valgte tørvejr som tilkøb. Det gav os heldigvis lidt energi til at gå på opdagelse.

Måltidet var efterfulgt af 25.000 skridt rundt i London, hvor vi gik turen forbi Tower Bridge, Borough Marked, London Eye, Westminster Abbey, Buckingham Palace, The Mall og Trafalgar square. Derfor synes vi også det var på sin plads at hvile de våde fødder på en nærtliggende pub.
    Efter en hyggelig snak med bartenderen, og 2 hurtige pints hver, gik vi en anelse sidelæns ned til den nærmeste metro.

Så gik turen tilbage til hotellet, hvor vi kunne skifte vores våde tøj, og samle tankerne. Da tankerne var samlet, gik vi selvfølgelig på endnu en pub. Her sidder vi i skrivende stund og nyder endnu en pint, mens vi forelsker os i de søde london-gensere, og overvejer at flytte hertil! Hvad mon boligpriserne er i London?

Om lidt slutter dagen med snacks fra den lokale Tesco Express, og Clarksons Farm på computeren, når vi lander i sengen på hotellet. I morgen skal vi skal tidligt op og besøge Natural History Museum.

Nååååår ja. Og en skraldebil ved navn Dennis.