Joined June 2020 Message

Dennis fødselsdag - 51 år

July 15 in the United States ⋅ 🌙 27 °C

Op og en lille gave (3 par luksus underbukser😂) som jeg havde medbragt fra DK. Ud i byen og gå en tur rundt om Tidal “søen” ca. 6 km. Vi troede vi skulle på museum, men tidsbestilling en måned før😐 Så tog vi ud og så hovedbanegården. Den var smuk og vi spiste frokost. Vi var en smut ved et ishockey station og jeg så lige der var et arrangement der var gratis i aften, så det måtte vi da til. Hjem og slappe lidt inden vi tog til Georgetown. Fint sted, vi gik gået os nogle skridt😅 Det var varmt og hårdt.
    Direkte til ishockey arrangementer, men en øl og popcorn. Dennis var glad🏒⛸🥅😜 Det er jo også hans fødselsdag, så det var fedt💪🏼
    Slut af med en Big Mac og hjem - trætte og 28.000 skridt på kontoen🥵 og vi tog endda Metroen rundt også😅

Hjemrejse

July 15 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Vi kom fint afsted ved 10.30 tiden med Metro og en bus til Lufthavnen. Ca. 1,5 time. Vi fik heldigvis lov at chekke in selv om vi var der 4 timer før. Skøn lufthavn - stor og få mennesker. Vi vandrede rundt og spiste også frokost.
    Endelig kom vi på flyet en halvtime forsinket. Og der skad vi så en time i ca. 40 grader🥵😡 Alle var lige ved at gå til og der var en noget stram stemning. Også fordi vi skulle have mundbind på😷 Det var folk heller ikke tilfredse med. Alle sad og viftede sig med flyinstruktionen. Til sidst måtte de åbne nøddørene så der kom ny luft ind, det var også 30 grader udenfor, så der blev på ingen måde koldt. Vi ventede på mere brændstof fordi vi skulle flyve en anden vej pga. uvejr et sted.
    Men flyveturen gik godt - vi så et par film og forsøgte at sove lidt(virkede ikke helt for os)
    3 timers vente tid i Madrid og 3 timer fly til KBH. Kæmpe kaos og mange mange mennesker i Kbh lufthavn😳 Men vi fik vores kufferter efter ca. 35-40 minutter.
    Vi var blevet ombooker fra britiske Air til Iberia(spansk) ved begge fly og det var fint, men i Spanien bruger de forsat mundbind i offentlige transport midler😷🙄 Så det var noget kedeligt at side med dem i først 7 timer og så 3 timer😖
    Signe og Albert hentede os og Rasmus og Johanna var hjemme og ventede på os. Skønt at se drengene igen🥰
    Nu er vi max trætte og lidt overvældede af have, vasketøj, nyt badeværelse og planer for renovering af hus😅 Vi må vist heller holde os hjemme nogle weekender😜

Metro TAK

July 14 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Vi kørte med Metro i stedet for at gå og mine ben sagde tak😅
    Først Arlington Cemetary - jeg købte billetter til det lille tog som kørte rundt på det kæmpe område😉 Dennis kørte pænt med, det tog ca. 35 minutter. Så ville Dennis gerne gå og tage nogle billeder. Så jeg tog en runde mere med toget😂
    Vi så fra afstand en rigtig militær begravelse med hestevogn(billedet er inden begravelsen, vi tog naturligvis ikke biller af den rigtige begravelse) soldater og overflyvning med jæger fly (fordi det var en pilot begravelse) På området er der mellem 20-30 begravelser om dagen😳 Og der var bare mange turister.
    Bagefter med Metro for at købe billetter til aftenens musical🥳 frokost og endnu engang på det store naturhistoriske museum.
    “Hjem” til kaffe/te inden aftensmad og teater. Musicalen “SIX” var ikke noget for os😐
    Jeg savner mine drenge voldsomt😩

Washtington DC

July 13 in the United States ⋅ ☀️ 27 °C

Op, havregrød og afsted😅 Vi gik og gik og gik. Vi købte dog heldigvis også Metrokort. Men det er store/kæmpe gader her, og kæmpe museer så vi får gået mange km. 😵‍💫 Vi var på farten hele dagen og jeg var FÆRDIG kl. 17! Vi spiste endnu engang på Chipotle😃
    Dennis gik naturligvis en aftentur - han rundede de 32.000 skridt😳 jeg var nok kun med på de 20 af dem😉 Jeg sidder lige i skyggen ind i mellem hvor Dennis lige skal se noget ekstra. Det var 32 grader igen i dag🥵
    Ellers bare til TV på værelset og ømme stænger.

Alexandria og Washington

July 12 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Afsted fra det fine hotelværelse. Vi slog en smut forbi Alexandria, en smuk og gammel forstad til D.C. Vi gik rundt en 5 km. og spiste frokost på Chipotle igen😜 Derefter fylde bilen med benzin og aflevere den i en skummel AVIS kælder downtown D.C. 5 blokke fra vores Hilton hotel🥳 Kl. var kun 13.30, men de fixede et værelse til os - hvis vi ville i et værelse med 2 senge i stedet for 1 Jeg slog straks til😝
    Lille puster og så ud i varmen og stor byen. (Pyhha det var virkeligt varmt🥵) Dennis gik selvfølgelig som den eneste ude i solen. Jeg kalder ham latino😂
    Efter ca. 7 km. på vej hjem så vi lige et politi optog med fuld blæs, lige ved indgangen til Hvide Hus. (Se video) Der kom præsidenten altså hjem til et arrangement i det Hvide Hus (vi bor lige i baghaven😉) Der var helt spærret af og vi fandt ud af at der var en havefest i det Hvide Hus. Og det var ærgerligt for dem, for en time senere kom et stort uvejr indover byen.
    Vi måtte tage et bad inde vi skulle ud og spise, det havde været 33 grader som pga. luftfugtighed føles som 40🥵 Det var regnvejr og vi smuttede lige ned om hjørnet til en billig bar med øl og burgere. Vi havde IKKE råd til at spise på Hotellet, vi skynder os gennem lobbyen. Vi passer ikke helt ind🙃 Der er en diamant/smykke butik i lobbyen😳 Men værelset er nu ikke lige så fint som Annapolis😉

God nat💪🏼

July 11 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

( I går gik vi omkring 2x7 km)
    Endelig sov jeg godt. Kun vågen 2 gange. Og 3. gang 7.20 af hotellets brand alarm😵‍💫 Den hylede 3 gange og så sagde en stemme at vi skulle synde os ud af brandtrapperne. og den gentog det samme i en uendelighed. Hurigt på med en kjole og tog taske med kort og mobil+pas. Trapperne var næste lige uden for døren og vi havde taget dem før. (Vi forsøger altid at tage trapperne på hotellerne for at få lidt motion😅)
    Da vi kom ud var alt roligt og ikke så mange mennesker😳 Ingen ansatte sagde noget. Folk gik ind i receptionen og sludrede lidt. Falsk alarm sagde folk og begyndte at tage elevatorerne op igen. Vi ventede lige lidt, men da brandmændene gik roligt ud igen turde vi godt tage elevatoren op😜 måske 10-15 minutter sener kom der en meddelelse over højtaleren på værelset om falsk alarm.
    Nåhh Godmorgen og igang med dagen. Vi gik 10 km. mest rundt på deres militær skole. Hjem og spiste frokost på værelset. En lille slapper og Dennis gik igen. Jeg blev på værelset og slappede, vaskede nogle kjoler og ordnede lidt i min kuffert🙃
    Sidst på eftermiddagen gik vi sammen en tur igen ca. 5 km. Og så sad vi ude og fik en enkelt øl og noget mad. Det var dejligt at sidde ude, det er normalt for varmt til det. (Ja det var naturligvis i skyggen og ved vandet hvor der kom en brise😜)

Annapolis

July 10 in the United States ⋅ ⛅ 25 °C

Vi var lidt trætte efter aftenens udskejelser🍻🥳🤯
    Ude af døren kl. 10 og var rundt og se byen et par timer. En god frokost🌯
    (Om morgen spiser vi havregrød i sådan nogle smarte kopper hvor der bare skal tilsættes kogende vand, lige som kop nudler)
    Retur til hotel og hvile lidt. Derefter ud i byen igen og se bl.a. deres rådhus og et kæmpe kæmpe område med deres militær skole. Derefter på cruise en lille time. Jeg blev lidt søsyg🤢 Men tilbage i skygge så gik det. Aftensmad det samme sted som frokost(dog en anden ret😉) Til dessert fik Dennis den største is🍦
    Aften stille og roligt på hotellet, med forberedelser til Washington DC.

Fra den gamle hytte til 4 stjerner

July 9 in the United States ⋅ 🌧 21 °C

Det var SÅ skønt at sove i bjergluften. Der var bare net for vinduerne og ingen Air con. Ikke at jeg sov igennem på nogen måde🙃 jeg har ikke sovet en hel nat i 3 uger👵🏻
    I den snart 100 år gamle hytte vi sov i var der et skabe vægen og derinde var en musefælde, med noget i😱 Der var mørkt og vi skyndte os at lukke det skab. Men jeg måtte lige lyse og se - det var bare fuglefjer der lignede en død mus. MEN næste morgen var den musefælde lige som skubbet halv ud under skabet🤯😱😱🫣 (se billede) så noget levede der, der var også hul i væggen i bunden af skabet😳
    Nåh det var en oplevelse, men godt vi skulle videre. Det var virkelig dårlig sigtbarhed og vi besluttede at køre af bjergen før tid, vi kunne alligevel intet se. Vi kørte lidt på tværs af det hele og kom til Annapolis(som også var en by i vores oprindelige plan)
    Her havde vi booket et 4 stjernet hotel - jubbbii🤩🤩

Til Shenandoah Skyline Drive

July 8 in the United States ⋅ ⛅ 22 °C

Vi fik de bedste øl og Mexi mad i Charlottesville. Næsten det bedste på hele ferien😋
    Vi gav os god tid til morgen på førstesalen i nogens hus😂 alt var øko og vegan😇 Jeg lavede røræg. Fra øko/friland naturligvis. Alt sæbe, alt i køleskabet og tørvarer var øko/vegan😉 Sengetøjet lugtede også uden parfume😝 Dennis kan ikke lugte noget som helst - hvilket vi fik testet og afsløret senere på dagen.
    Vi kørte afsted fra villakvarteret op på Skyline Drive, som lå en halvtime væk. Vi havde 105 mils foran os på “bjergets” tinde. (Når Alperne er ens andet hjem er 1250 meter over havet jo ingenting😉) jeg så 4 rådyr🦌🦌🦌🦌 Ingen bjørne. Pludselig kørte vi forbi 2 gamle mænd der blaffede(Vandrere) vi tog en rask beslutning og samlede dem op. Føj de stank😖 De sagde det selv at vi skulle kører med åbne vinduer😉 De var mega taknemmelige - vi kørte dem til en lille by nede af bjerget. (Ca. 20-30 km. t/r) Jeg kunne lugte de 2 gutter resten af dagen i bilen, Dennis kunne ikke🤣
    Vi var ved at gå lidt “kolde” på hvad vi skulle næste nat og om vi skulle køre helevejen igennem. Men pludselig kom vi til et fedt sted, lige på toppen med ledige hytter og vi kastede os ud i en hytte fra 1939😳 Hvor en smart mand (og Præsident Herbert Hoover) i 1929 tænkte at de rige byboere ville tilbringe en ferie i naturen. Og han havde jo ret👍🏻 Hytten lugtede lige så gammel🙃.
    Vi gik op til en restaurant som hørte til området. Jeg fik risengrød med rejer, pølser og bacon😳🇺🇸🇺🇸 Shrimps and Grits. Det smagte nu godt😁
    Og med denne sjove dag er at Rasmus ringede at han og Johanna havde fået en 3 værelses lejlighed i Køge marken. SÅ fedt for dem👍🏻

Fra Kill Devil Hills til Carlottesville

July 7 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

Ja så endte vi i Charlottesville😳
    I går da vi skulle finde hotel til de næste dage fandt vi ud af at det forsatte med at være dyrt oppe langs østkysten, hvor turen ellers var planlagt til. Og at det hele ligner lidt hinanden ved disse strandbyer. Så vi tog en rask beslutning og kørte ind i landet mod Great Smoky Mountains igen og Shenandoah og Skyline Drive. Hvor vi kan køre op mod Washington hvor vi skal være de sidste 4 dage. Det er egentlig ikke nogen omvej - men helt anderledes end vi planlagt. Derud over var jeg/vi lidt trætte af de samme hotelværelser. Og jeg fandt Charlottesville som var en hyggelig by (med en bymidte, det har ikke alle byer i USA, de kigger bare på en kæmpe landevej og man skal køre i bil til ALT) Så vi tog en billig (714kr) overnatning som B&B hjemme hos et meget alternativt par. Spøjst at komme i andres hjem i et villakvarter. Der var 3 værelser med fælles badeværelse. Umiddelbart er vi ( forhåbentlig) de eneste i nat.
    Så ellers bare kørsel i 4,5 time i meget trafik. Men det var også den sidste “lange” tur. Vi smurte vores egne sandwich på en rasteplads på halvvejen😇)
    Mindre gåtur ned i byen på ca. 2 km. Til en lille øl og noget mad. Varmen er vild det er 30 grader men pga. luftfugtighed føles det som 40🥵 (ja Dennis syntes også det er varmt😉)
    ( Billede - Dennis skriver blog, det er en alvorlig ting😉)