Спутник
Показать на карте
  • День 3

Error Code: 404

5 мая, Англия ⋅ ☁️ 15 °C

Vi bor på værelse 404, og det vækker minder. Fordi det virker sgu ikke rigtig. Vores aircondition er enten på 100% styrke, eller 5%. Bruseren i badet driller og håndvasken er rædselsfuld. Men vi sover trods alt godt i sengen.

Musicalen i går aftes, var fremragende. Utroligt smukt, flot og imponerende. Vores pladser var dog meget små, men det gik. Musikken var rørende og bevægende, og man kom nærmest til at knibe en lille tåre. Det gjorde Johanna faktisk. Jeg brugte desværre en del mental krudt på at forsøge at abstrahere fra den snakkende familie bagved, og damen foran os, som sad og skrev på messenger, med fuld lysstyrke på telefonen. Jeg forstår ikke altid mennesker. Håber de skammer sig, men det gør de helt sikkert ikke. Alt i alt var det heldigvis en oplevelse vi sent kommer til at glemme 👏

Dagen begyndte med en velbetalt latte hos Costa's, og en gåtur til Leadenhall Market. Men da vi besøgte det en søndag, var der lukket overalt. Alligevel var det smukt, og vi kunne genkende indtil flere scener fra diverse film vi har set.

Nu var det tid til at fylde maven op, så direktøren guidede os igennem endnu et sæt af metroer, indtil vi endte på Camden Market. Som jo selvfølgelig var prop fyldt med mennesker. Men der var også prop fyldt med madboder, og det er jo ikke så skidt endda. Især når man er sulten. Vi delte en ret med nudler og paneret kylling. Nam nam.

Så var det tid til at brænde kalorierne af, så vi gik en frisk gåtur mod Kings Cross station, hvor vi gerne ville besøge deres berømte Harry Potter butik. Efter at have stået i en mindre kø, fik vi lov at udforske den enormt dyre og flotte butik. Her kunne Johanna købe en souvenir med hjem, og jeg kunne svede lidt over den overfyldte butik. Men sjovt var det.

Nu stod vi uden de store planer, og det betyder jo kun én ting her i England. Find en pub. Da familien Jensen besøgte London sidst, boede vi nær Kings Cross, og derfor vidste vi at der lå en hyggelig pub rundt om hjørnet. Klokken var 15:00 da vi satte os i den hyggelige gård, og efter en Fish'n Chips, og indtil flere genstande, ringede de med klokken inde i baren. Nu var klokken blevet 22:30 😱 ad.

Så var det tid til at komme hjem. Men Metroen var lukket, og det ville tage over en time at gå hjem. Det var vi ikke i stand til, og vi turde faktisk heller ikke. Så vi fandt en af de ikoniske Black Caps, og bad ham køre os til hotellet. Det tog 10-12 minutters tid, og kostede 200 kr. Worth every penny. Nu var vi hjemme i sikkerhed, og vi er begge ret sikre på at vi ikke skal have mere at drikke på den her ferie 😅