Satellite
Show on map
  • Day 18

    Pai

    February 15 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

    Met een minivan busje naar Pai gereden. De reis zou 3 uur duren met meer dan 700 haarspeldbochten. Ik hield mijn hart vast voor deze rit. Had hele slechte reviews gelezen over chauffeurs die veel te hard reden, te volle busjes of busjes die niet zouden komen opdagen. Een andere optie was er niet echt. Je kon wel een scooter huren en zelf daar heen rijden, maar ik heb én nog nooit op een scooter gereden én de weg zou ook niet heel veilig zijn. In mijn eentje als vrouw alleen in the middle of nowhere leek mij dit niet zo'n goed plan. Overigens over vrouw alleen gesproken; Thailand zelf is super veilig. De Thaise mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Ik heb alleen wat mindere ervaringen gehad met medetoeristen en dan (ja sorry voor de mannen) met name toch mannen. De solo mannen. Zodra je een woord met ze wisselt denken ze soms meteen dat je de hele reis met hen gaat doorbrengen of ze worden heel erg ongevraagd 'toucherig'. En in mijn 2de hostel was wederom weer een mannelijke kamergenoot die midden in de nacht aan het praten was, over de gang stormde en met spullen smeet.

    Maar goed de rit naar Pai was inderdaad verschrikkelijk. Onze chauffeur reed als een debiel, haalde alles en iedereen in. Heel hard optrekken en dan weer hard remmen. Hij stopte soms random op de weg en reed dan weer verder. Op de stopplek vergat hij de handrem, maar door oplettendheid van mij en een andere medereiziger voorkwamen we dat de bus de afgrond in reed. Al en met al kwamen we veilig aan. Ik houd nu al mijn hart vast voor de terugweg.

    Pai is wel een stuk rustiger, meer natuur en heeft een schattig klein centrum.
    Ik heb hier een hele chille hostel met een zwembad. Het koelt hier 's avonds wel enorm af en je wordt doodgestoken door de muggen.
    Read more