Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 3

    Kuala Lumpur

    1 April, Malaysia ⋅ ☁️ 26 °C

    Best een redelijke nacht gehad. Even wakker gelegen om 03:00u. Wel bijzonder, mijn kamer zit aan een hele drukke uitgaansstraat met allerlei muziek en kraampjes. Om 03:00 uur zaten al die terrassen nog bomvol met mensen die aan het eten waren. Uiteindelijk nog uitgeslapen tot 10:00 uur. Het idee was om rustig aan te gaan doen vandaag, maar dat is niet helemaal gelukt.
    Kuala Lumpur is niet echt een stad om te voet te verkennen, dus ik had mij voorgenomen dan ook met de metro te gaan. Eventueel Grab taxi's, maar het nadeel ervan is dat het verkeer vaak vast staat en je er dus ellendig lang over kunt doen om ergens te komen.

    Ik moest eerst even wennen aan de sfeer hier in de stad. Had op een gegeven moment het gevoel alsof er alleen maar mannen op straat liepen. Dit bleek uiteindelijk gelukkig niet overal haha. Blijkbaar een bepaald stuk in de buurt van mijn hostel. Ohja en ik heb ook gemerkt dat het niet gepast in met je korte broek en shirtje rond te lopen. Ik zie ook wel andere toeristen dit doen, maar je wordt gewoon veel meer aangekeken. (Ja met name door de mannen)

    Ik heb een OV chipkaart weten te regelen zodat het reizen wat gemakkelijker is. Ik heb de bekende Petronas Twin Towers bezocht. Indrukwekkend hoe hoog die gebouwen zijn (452meter). Ik moest toch de hele tijd denken aan de Twin Towers van New York die ingestort zijn (Ja destijds in New York vond ik het 9/11 museum gewoon super interessant en dat heeft veel indruk gemaakt, ondanks dat ik maar 6 jaar oud was ten tijde van het instorten. Jits en mijn moeder weten nog dat ik niet weg te slaan was bij het museum🤭) Dus ik zat mij steeds af te vragen: wat als deze gebouwen instorten?!
    Laten we dat niet hopen, ik ga er vanuit dat deze constructie sterk genoeg is en gecheckt wordt. (Tenzij er een vliegtuig in vliegt).

    Eind van de dag ben ik richting de Batu Caves gegaan. Ik dacht dit is in de buurt, maar uiteindelijk bleek ik de trein nodig te hebben (weer een andere trein) en dit was ook nog 45 minuten. Op de terugweg gingen er nog maar twee treinen en dit station was ook nogal verlaten. Maar goed ben uiteindelijk wel weer teruggekomen.
    Het was redelijk rustig bij de Batu Caves. Zo anders dan in Thailand, waarbij alle toeristische plekken ook echt mega druk zijn! Helaas vond de mevrouw bij de Batu Caves mijn lange rok niet goed genoeg qua bedekking. (Want ja er zat een kleine split in)
    Dus verplicht een doek kopen.
    Op de terugweg ben ik nog weer even gestopt bij de Twin Towers, om ze ook bij nacht te aanschouwen!
    Baca lagi