Satellite
Show on map
  • Day 7

    Hanoi & Sapa

    April 5 in Vietnam ⋅ ☁️ 20 °C

    Gisteravond was het toch wel weer laat geworden, 2.30 uur in bed en slapen lukte ook nog niet meteen. Ik moest er wel redelijk op tijd weer uit om uit te checken. Om 15:00 uur zou mijn bus naar Sapa gaan. (Helemaal in het Noorden van Vietnam). Ik had dus nog een paar uurtjes niets en besloot deze te besteden in een museum. Ik ben naar het Hoa Lo Prison Relic museum geweest. Een museum waar de Fransen Vietnamese krijgsgevangenen vasthielden tijdens de Vietnam oorlog. Indrukwekkend om te zien en een pittig stukje geschiedenis.

    Verder was het een redelijk saai dagje, want mijn busrit duurde van 15 tot 21:30 uur. Vanuit Sapa moest ik nog 30 minuten met de taxi naar de homestay waar ik verblijf.
    Ik had bewust gekozen voor iets in the middle of nowhere, omdat je dan midden tussen de rijstvelden verblijft. Dit leek mij wel een bijzondere ervaring. Sapa is een prachtige, rustige plek midden in de natuur.

    Van mijn vorige reis weet ik dat ik ontzettend veel in mijn planning had. Uitgaan, activiteiten, reizen, alles bij elkaar. Dit was op een gegeven moment best vermoeiend. (Misschien toch echt een teken dat ik oud word haha) Oorspronkelijk had ik veel meer gepland in Vietnam in deze 2,5 week, maar uiteindelijk heb ik toch wat dingen geskipt. Maar Sapa wilde ik er graag inhouden, want dit is de perfecte plek om tot rust te komen! :)

    Ik belandde met de bus een beetje op een afgelegen plek in Sapa en had via mijn hostel geregeld dat een taxi mij zou ophalen vanaf daar. Ik wist wie er kwam en welk kenteken de auto had. Uiteindelijk kwam er ineens een andere taxichauffeur die zei dat ik met hem mee moest. Hij zou een vriend zijn. Dat vertrouwde ik niet helemaal, of ja in the middle of nowhere en geen idee waar zo'n iemand dan heen gaat. Dat is dan toch weer een nadeel van 'alleen reizen'. Uiteindelijk heb ik eerst de oorspronkelijke chauffeur kunnen spreken en die bevestigde het inderdaad dat er opeens een ander kwam, wel een beetje gek allemaal.
    Om 22:00 uur was ik bij mijn homestay. Echt een beetje back to basic en midden tussen de dieren. Ik vond ineens een kat op mijn kamer haha. (Zoek op de foto!) Maar goed hier betaal ik €8 voor 2 nachten voor!
    Verder nog even geen foto's van het prachtige landschap hier, want het is donker en mistig nu.

    * Foto van alle bagage in het hostel, hiertussen moest ik mijn backpack zoeken 😂
    Read more