Satellit
Visa på kartan
  • Dag 12

    Tam Coc

    10 april, Vietnam ⋅ ⛅ 25 °C

    Nou het ging vandaag weer op zijn Vietnamees haha en ik was zelf ook niet zo slim. Blijkbaar had ik vandaag bij 2 busorganisaties een ticket geboekt naar Ninh Binh. De ene in de ochtend vroeg, dus toen ik wakker werd had ik meerdere appjes en gesprekken gemist. Uiteindelijk ging ik later op de ochtend mee met de andere bus, maar na 5 minuten moest ik er ineens uit. Ik werd in een auto gezet en die reed nog 10 minuten verder en vervolgens werd ik weer in een bus gedropt. Uiteindelijk ging deze gelukkig naar Ninh Binh en hier moest ik nog weer overstappen naar Tam Coc. Uiteindelijk was ik hier al rond 12:00 uur, want dit is ook niet zo ver van Hanoi vandaan.

    Ik had liever vandaag heerlijk gerelaxt hier bij het zwembad en mijn bungelow, maar ik moest van mijzelf op de fiets de omgeving verkennen. Haha soms heb ik last van fomo en heb ik nog steeds het gevoel dat ik dingen anders mis in de omgeving. Dus uiteindelijk werd een klein rondje een 26km rondje.

    De meeste plekken kwam ik geen enkele toerist tegen, wat wel heel grappig is. Er wordt naar je gezwaaid en mensen kijken verwonderlijk op. Waarschijnlijk ook vooral verbazing, want welke gek gaat er nou fietsen hier. Op zich is dat wel normaal hier, maar niet voor zulke afstanden.
    Dus ik fietste dwars door de modder en akkers, tussen de bergen, maar ook over de snelweg.

    Ik heb mij voor de 2de keer vergist in het geld opnemen bij de automaat, omdat de bedragen hier in miljoenen zijn en blijkbaar is dit erg moeilijk voor mij. Gewoon weer dom niet nagedacht bij zo'n automaat en dus €40 gepind. En dan betaal je +€10 kosten voor de automaat. Is gewoon een beetje zonde, want eigenlijk wilde ik een groter bedrag opnemen.

    Maar nu ga ik heerlijk van mijn ciders genieten bij het zwembad en de rest van de avond niets meer doen :)
    Läs mer