Satellite
Show on map
  • Day 21

    Jakarta

    April 19 in Indonesia ⋅ ☁️ 28 °C

    Woeh aangekomen in Indonesië! Alweer het laatste land. Raar idee om over 3,5 week weer naar Nederland te gaan en dan een keer gaan bedenken wat ik dan ga doen. Maar goed nu eerst nog even genieten.

    Ik vertrok al vroeg bij mijn hostel in Ho Chi Minh en eigenlijk verliep alles heel soepel. Geen gedoe met bagage, visum oid. Rond 13 uur kwam ik aan op Jakarta en na het regelen van mijn simkaart, geld etc. was het nog 40 minuten met de taxi.
    Eenmaal bij het hotel vroeg ik zowel aan de taxichauffeur als de bewaker of dit wel het goede hotel was. 😂 Het zag er zooo luxe uit haha. Maar het was inderdaad het goede hotel. Het eerste wat ik gedaan heb, is gesport in de gym. Ja op een lege maag nog, maar dat sport het fijnste. Na het sporten ben ik richting Old Town gegaan. (Was ooit het centrum van Batavia, dat onder bestuur stond van de Nederlandse kolonisten) Op zich een hele gezellige sfeer, maar ik voelde mij daar echt de enige toerist. Ik wilde daar wat eten, maar had mij ook nog niet echt verdiept in het Indonesische eten. En ik voelde mij gewoon een beetje ongemakkelijk. Alles en iedereen kijkt je aan, roept wat of wil met je op de foto 🙈 (Ja I know een vrouw met blote knieën en schouders is natuurlijk heftig voor ze. Moet eerst hier maar eens wat aanschaffen, want ik heb alleen maar korte broekjes/rokjes en hemdjes🤭)

    Dus naja na een kort rondje toch maar terug naar het hotel. Daar uitgebreid gegeten, voor het eerst weer echt lekker :)

    De rest van de avond heerlijk chillen hier in het hotel. Morgenmiddag komen Jits en mams aan. (Rond half 4 plaatselijke tijd). Tenminste als alles goed gaat.

    (OHJA de foto's zijn allemaal nog wat vaag/onscherp soms. Ik kwam er achter dat het beschermplaatje op de camera beschadigd was. Die is nu wel verwijderd)
    Read more