Søndag d. 11.10

October 11, 2020 in Poland ⋅ 🌧 11 °C

Inden afgang nåede vi at gå en lang tur på 8 km langs Swinoujscies store strand, sammen med hundredevis af andre. Turen fik faktisk til Tyskland og tilbage til Polen.
    Den forholdsvis korte tur til Kolobrzeg tog lidt længere tid end forventet (som sædvanligt). Vi havde lidt bøvl med en færgeovergang (en lille pram), men resten af turen var på store veje uden meget trafik. Den polske natur er slet ikke så tosset.
    Ankomsten til Kolobrzeg var lidt hektisk. Der var mange mennesker, og en ældre parkeringsvagt som skældte ud på polsk, fordi vi ikke havde en p-reservation. Han gjorde ikke forsøg på at tale andet end polsk, og det er altså stadig lidt svært for os. Vores bil endte på en dyr og skummel p-plads 500 meter fra hotellet.
    Hotellet er faktisk dejligt og ligger smukt ved østersøen, men det føles altså lidt “russisk”. Østeuropæisk stemning omkring os, og store problemer med at tale engelsk - selv på hotellerne! De er til gengæld gode til tysk.
    Til aften gik vi på en hyggelig restaurant, og her kunne vi se, at det er helt normalt at tage et par vodka-shots til maden! I den retning er vi nok mere vest-europæiske. Vi nøjes med et par øl.