• Day 14

Fredag d. 1.7.

July 1, 2022 in the United States ⋅ ☁️ 26 °C

Det rædselsfulde værelse blev forladt, efter jeg havde taget et koldt bad. Varmt vand havde de åbenbart ikke helt oppe på 5. sal.
    Det tog os 45 minutter at køre igennem Myrtle Beach og alle de medfølgende uhyrligheder. Shit… hvor var det turisme-grimt.
    Vi krydsede grænsen til North Carolina, og var på bar bund. Chefen havde ikke forberedt sig til denne strækning, så vi opsøgte en turistinformation hurtigt. De henviste bl.a. til Wilmington. Her gik vi en tur i byens gamle distrikt og spiste frokost med udsigt over Cape Fear River. Det var overskyet, så hun var tilfreds selvom fugtigheden var voldsom.
    Det skulle vise sig at blive en udfordring at finde ledige værelser i weekenden op til 4. juli. Vi boksede med det i flere timer, og måtte til sidst bide i det sure æble. 2.300 kr pr nat (ingen slåfejl!!). Heldigvis blev vi nødt til at tage to nætter. Av…
    På turen til Emerald Isle så vi de skønneste amerikanske strandmiljøer i Surf City, hvor husene står på pæle så de er bedre rustet til oversvømmelse. Meget flotte huse og helt sikkert enormt dyre. USA kan være meget grimt og pludselig enormt charmerende.
    Det dyre værelse var i øvrigt fantatisk, og chefen trådte kun på én kakelak.
    Vi gik på stranden og spiste medbragt sushi. Fedt!