Søndag d. 3.7.

July 3, 2022 in the United States

Der var ikke mange biler på vejene, og efterhånden som vi ramte North Carolinas Outer Banks, var vi nærmest de eneste trafikanter. Cedar Island var virkelig vejs ende. Herfra skule vi endda sejle 2 timer længere ud. Heldigvis var den tropiske storm Colin, smuttet en anden vej.
    Vi mødte en lokal dame, som havde hørt at Danmark (og skandinavien) skulle være det bedste sted i verden. “Jeg har gået på Virgina Tech, og kender godt til verden udenfor staterne, med det gør mange amerikanere ikke. De klager bare over benzinpriserne, og vi har de billigst priser i verden. This country is a fucking mess”.
    You’re going to Ocracoke? You’re going to love it.
    Fugtigheden var heftig og sveden dryppede, men det hjalp dog lidt at pelikanerne fulgte os i havn. Øen har en stemning af caribien og sørøveri. Kaptain Blackbeard huserede og blev hængt på disse kanter. Det kan ses mange steder. Lystbåde, solskin og amerikanske flag alle steder. Sikke en fed stemning.
    Til aften besøgte vi selvfølgelig det lokale bryggeri, og spiste dyrt seafood. Alt var fredeligt, roligt og dejligt, indtil vi skulle hjem. Torden og silende regn, gjorde gåturen hjem helt åndsvag. Nogle af vandpytterne gik os til midten af skinnebenet. Suk…. Heldigvis var det nærmest 30 grader, så vi frøs ikke.