Satelita
  • Dzień 4

Tirsdag d. 20.2.

20 lutego 2018, Malta ⋅ 🌧 12 °C

Jeg vågne op og var en smule vingeskudt, efter et nat-toilet-tur, hvor det både kom ud af den ene og anden ende. Ad....
    Dagens tur skulle gå til Mdina, en gammel velbevaret middelalderby, som har været location i Game of Thrones. Vi tog den billige offentlige bus, men vi stod ikke af i tide, og havnede derfor i hovedstaden Valletta. Så gik chefen næsten kold, for det var hun ikke forberedt på.
    Valletta var meget smukkere og mere charmerende end det Malta vi har set indtil nu, så det var en positiv overraskelse.
    Vi spiste på et “madmarked” og drak kaffe og the på en café - total moderne.
    Busturen hjem varede 70 minutter, og var et overflødighedshorn af sanseindtryg bl.a. manglende ilt, larm, baglæns kørsel i forkert side, menneskelige lugte, og dårlig asfalt som vel egentlig krævede nyrebælte til passagerene. Alt sammen for 10 kr. pr. billet. Man får kvalmende meget for pengene i de offentlige busser på Malta.
    Resten af dagen var ukarakterisisk afslapning i lejligheden.