A 8-day adventure by Dennis & Susanne Strange Read more
  • 47kilometers

Lørdag d. 17.2.

February 17, 2018 in Malta ⋅ ☁️ 14 °C

03.00 ringede vækkeuret og Albert måtte ud af sengen for at køre os til lufthavnen. Turen forløb ganske fint, og vi blev nemt fragtet til feriecenteret.
    Det her er charter, med stort C. Ikke ligefrem det vi er vant til, men hey..... det er faktisk ikke så tosset.
    Jeg kunne vise de skæve og hvide ben frem i februar måned. Det er første gang jeg har prøvet dét. De lokale børn havde huer på! Det synes vi var lige i overkanten.
    Vores lejlighed er stor nok til 8, og har både terrasse nedenunder og ovenpå.
    Vi trækker gennemsnitsalderen kraftigt ned, og vi har markant færre grå hår en de andre, men ikke desto mindre har vi tænkt os at deltage i morgendagens “grisefest”.
    Jeg mødte i øvrigt en gammel bekendt. Nicki som var en dreng jeg passede i en specialbørnehave for tyve år siden, dukke pludselig op på vores feriecenter. Det viste sig, at han kunne huske både mig, vores gamle Ford og at jeg havde en kone-som-havde-søster der var hans skolelære (Pernille). Imponerende hukommelse, men han kunne dog ikke huske nummerpladen på Forden ☺️

Søndag d. 18.2.

February 18, 2018 in Malta ⋅ ☁️ 14 °C

Dagen startede med regnvejr, og på vej mod morgensvømning blev vi drivvåde af en tarvelig byge. Helt ærligt!....
    Formiddagens vandretur i gråvejr - men tørvejr - gik mod en lidt hemmelig sandstrand, som lå gemt godt af vejen. Over stok, sten, mudder og bakker gik vi næsten 9 km. Turens dramatiske højdepunkt var at jeg var helt sikker på at jeg så en finne i vandet. En haj, hvor sindsygt! Susanne troede ikke rigtig på det, så vi måtte tålmodig holde øje med overfladen. Et halvt minut senere dukkede en irriterende dykker op til overflade. Argh for helvede altså..... Så grinede chefen af mig igen.
    Eftermiddagens gåtur var til Popeye Vilage, hvor Disney engang optog en Skipper Skrækfilm med Robin Williams i hovedrollen. Byen er nu en lille forlystelsespark. Det er en lækker lagune.
    Aftenens grisefest (nærmere kaninfest) blev aflyst pga for få tilmeldte. Pokkers..... Aftensmaden blev alligevel indtaget i restaurant The Great Dane. Kylling og sværdfisk - bum.
    Vi gik meget trætte i seng.

Mandag d 19.2.

February 19, 2018 in Malta ⋅ ☁️ 14 °C

Vi startede dagen med at vandre 8 km og så dejlig natur og et gammelt vagttårn.
    De obligatoriske tun-madder blev nydt i solskinnet i vores gård. Det var kun et par grader fra at føles sommerferie-agtigt.
    Middagsluren på en halv time foregik i solen på tagterrassen.
    Klokken 14.00 var der guidet tur til Melieha, sammen med min nye gamle udviklingshæmmede ven Nicky. Han synes det var alletiders.
    Til aften var vi ud og spise igen, og vi gik fuldstændig smadrede i seng kl. 21.00. Mange skridt og frisk luft gør os trætte.

Tirsdag d. 20.2.

February 20, 2018 in Malta ⋅ 🌧 12 °C

Jeg vågne op og var en smule vingeskudt, efter et nat-toilet-tur, hvor det både kom ud af den ene og anden ende. Ad....
    Dagens tur skulle gå til Mdina, en gammel velbevaret middelalderby, som har været location i Game of Thrones. Vi tog den billige offentlige bus, men vi stod ikke af i tide, og havnede derfor i hovedstaden Valletta. Så gik chefen næsten kold, for det var hun ikke forberedt på.
    Valletta var meget smukkere og mere charmerende end det Malta vi har set indtil nu, så det var en positiv overraskelse.
    Vi spiste på et “madmarked” og drak kaffe og the på en café - total moderne.
    Busturen hjem varede 70 minutter, og var et overflødighedshorn af sanseindtryg bl.a. manglende ilt, larm, baglæns kørsel i forkert side, menneskelige lugte, og dårlig asfalt som vel egentlig krævede nyrebælte til passagerene. Alt sammen for 10 kr. pr. billet. Man får kvalmende meget for pengene i de offentlige busser på Malta.
    Resten af dagen var ukarakterisisk afslapning i lejligheden.
    Aftensmaden var cupnudler!

Onsdag d 21.2.

February 21, 2018 in Malta ⋅ ☁️ 11 °C

Så skete det! Vi sov længe (men stadig ikke længere end 7.30).
    Chefen kunne med et hvin konstatere, at en halvdød karkelak lå på køkkengulvet. Det tog hun overhovedet ikke pænt.
    Det blev endnu en dag med offentlige transportmidler. Det er nemt og billigt (behageligt? - not so much). 1,5 euro pr billet, og så kan du køre 2 timer allevegne. Ikke noget med fancy rejsekort eller sms-billetter. Bare mønter til chaufføren. Nemt.
    Vi tog til Maltas gamle hovedstad Mdina, som er en ualmindelig velbevaret og flot midelalderby. Her har de optaget scener til Game Of Thrones.
    Derefter spiste vi pizza, og vandrede 5 km i gennem lokalområdet til Dingli Cliffs. Hvis man ser bort fra attraktionerne er Malta ikke særlig køn. Deres byer ligner næste sønderskudte byer i mellemøsten, og til tider troede vi jo nærmest at vi stod i Kabul eller Beirut. Man kan sagten se, at araberne har bygget lidt på Malta.
    Vi kom lige nøjagtig for sent hjem til at nå solens sidste stråler på terrassen. Til gengæld havde vi trætte ben og fødder.

Torsdag d. 22.2.

February 22, 2018 in Malta ⋅ ☁️ 15 °C

Vi startede dagen med en svømmetur i poolen.
    Dagens vandretur gik til Golden Bay på vestsiden. Det var en mægtig flot vandretur på de høje klipper. Efter 7 km nåede vi destinationen og spiste frokost på stranden.
    Vi tog bussen hjem, og sad på tagterrassen hvor vi nød solen og de 17 grader.
    (..... eller rettere sagt, vi tog bussen noget af vejen. 3 km fra vores feriecenter gik der fuldstændig ged i trafikken i Melliehas smalle gader, og jeg besluttede at vi bare skulle gå de sidste 3 km hjem. Chefen synes det var en mega nederen idé, men jeg sagde at hun skulle opføre sig ordentligt. Så det gjorde hun 😘)

Fredag d. 23.2.

February 23, 2018 in Malta ⋅ 🌧 11 °C

Vejrudsigten sagde regn det meste af dagen, og derfor greb vi chancen til at dyrke noget shopping. Vi kørte til Sliema, hvor der var den slags muligheder.
    Det blev til 3 par sko, som ca. kostede det halve af prisen hjemme. Så vi fik da lidt ud af anstrengelserne, men vi ville hellere have haft en solskinstur i naturen.
    Busturene har været lidt af en oplevelse. Første dag blev vi stoppet af politiet, og chaufføren fik en bøde.
    En anden gang var der et mindre færdselsuheld, som betød at alt trafik i byens små gader var helt stoppet.
    På den sidste tur fik bussen kørt et sidespejl af, og en reservebus måtte tilkaldes.
    Vi lavede selv mad, og pakkede vores kufferter. Ferien er ved at være slut for denne gang.

Lørdag d. 24.2.

February 24, 2018 in Malta ⋅ ☁️ 13 °C

Afgang fra Mellieha Hollyday Center kl. 8.00 i strålende solskinsvejr.
    Turen hjem gik nærmest let som ingenting, og Rasmus og Malthe hentede os i lufthavnen kl. 17.00.
    Vi nåede kun at stille vores kufferter, inden vi skulle til Christian og Ninnes fødselsdag.Read more