Torsdag d. 24.6.

June 24, 2021 in Italy ⋅ ☁️ 27 °C

Chefen er ikke kedelig! Hun havde planlagt en cykeltur på 16 km til middelalderbyen Malcesine på Gardas østkyst. Herfra skulle vi tage en bjergbane til toppen og cykle ned.
    Da vi ankom fik vi at vide, at vi først kunne komme med næsten fire timer senere. Hvad gør man så? Man cykler selvfølgelig lidt mere, og vi fik set andre småbyer, inden vi vendte tilbage til Malcesine. Middelaldereslottet og de små gader, var en vildt charmerende oplevelse. Man kan grine af italienerne på flere områder, men de har fandme stil og charme.
    Turen til toppen var åndsvag og bureaukratisk, men da vi kom op var alt glemt. Dels på grund af skønheden af udsigten fra 1.700 meters højde, og dels fordi vi ikke anede hvor vi skulle køre hen!
    Vi tog dog nervøst en beslutning, og begav og ned af bjerget. Nedkørslen til Torbole tog 2 timer og 37 min. Den var ret hurtig, smuk og vild. Det inkluderede en dårlig beslutning hvor vi nærmest kørte flere km forkert, på en meget trafikkeret vej, og måtte køre op igen. Ikke smart….. Alt i alt blev det til 70 km.
    Hård men tilfredstillende tur som alt i alt tog 8 timer.
    Vi var næsten for trætte til restaurant og drinks, men gjorde det alligevel. Det er et hårdt liv :)