• Day 28

The End

September 20, 2018 in Slovenia ⋅ 🌙 14 °C

Jet lag je tokrat udaril na polno. Že tretji dan se zbujava sredi noči. Klasičen prijem "dajmo serijo Friends na TV za zaspat" ne pali sploh. Po kakšnih dveh ali treh urah in popiti skodelici mleka z medom, pa nekako le rata nazaj zaspat. To zadnje velja samo za Barbi, seveda :)

Ko doživiš nekaj novega, ko greš na neko potovanje, skratka, ko si nekaj privoščiš, si skoraj vedno rečeš: to je bilo to, eno izmed najboljših, če ne že kar najboljše doživetje do zdaj.

Glede na to, da nobeden od naju do zdaj še ni dal čez takega potovanja in glede na to, da sva se iz potovanja vrnila zaročena (woohoo :D), z lahkoto rečeva: juuup, za nama je najlepše preživetih 24 dni v najinem življenju :)

Ko na hitro pomisliva na teh 24 dni, težko verjameva, da nama je uspelo vse to:
    - preletenih km: 19.923
    - prevoženih km: 7.810, skupna poraba 8,7 l/100 km (BMW i430 in Chevrolet Tahoe)
    - prevoženih ur: cca. 95, v povprečju 4 ure/dan
    - najnižja nadmorska višina: -85,5 m
    - poskusov zaročitve: 1
    - uspešnih poskusov zaročitve: 1
    - porabljenega denarja: ravno prav

O Američanih, njihovih navadah in pravilih, pa takole:
    - zelo prijazni.
    - opravičujejo se za čisto vsako malenkost, npr., če gredo mimo tebe v trgovini z ozkimi policami, bodo sigurno rekli sorry. Pa ti niso niti malo v napoti.
    - ko vidijo, da se mučiš s selfijem, se sami ponudijo, da te lahko poslikajo.
    - zelo radi godrnjajo med hojo po ulici.
    - nori na golf, igrišče ima skoraj vsak kraj.
    - kajenja zunaj na ulici praktično ni.
    - večinoma se plačuje s karticami.
    - lokali imajo povečini mize le notri, vrtov ni.
    - krompirček v fast food-ih ima gor še olupek.
    - majoneza v fast food-ih kot dodatek ne obstaja.
    - če naročiš solato kot prilogo h glavni jedi, jo dobiš v naprej. Glavna jed z ostalimi prilogami pride šele, ko solato poješ.
    - klasičnega (našega) kruha ni. Imajo sourdough, ki ima okus malenkost po kislem. In pa vse možne različice maslenega kruha.
    - v streženih pijačah je 3/4 ledu, imaš pa predvsem v fast food-ih zastonj refill-e (vsaj za pop drinke - coca cola, sprite, itd.)
    - pivo je v 0,7 l pločevinkah.
    - domače pivo, ala Bud, je zanič.
    - cena piva v trgovini, Bud: 1,5 EUR (0,7 l).
    - cena piva v gostilni, Bud: 3,5 EUR + (0,7 l).
    - craft piva so top in tudi dražja, v gostilni cca. 5 EUR +.
    - skoraj vse kavarne strežejo kavo v kartonaste lončke (za sabo), tudi, če kavo spiješ pri njih.
    - kava je po večini zanič. Obvezno je treba iskat privat kavarnice, pa še tu ni vedno dobra.
    - cena 2 kav (količina x3 v primerjavi z našo): cca. 7,5 EUR.
    - cena kosila za 2 osebi v fast food-ih: cca. 17 EUR.
    - cena kosila za 2 osebi v restavraciji: cca. 50 EUR.
    - cene živil v trgovskih centrih so podobne našim.
    - najboljša voda v trgovinah je Arrowhead, večina ostalih je prečiščena in zelo slabega okusa.
    - cene žganih pijač in sladoleda Ben in Jerry's so v trgovinah več kot tretjino nižje kot pri nas.
    - tekoče stopnice v trgovinskih centrih imajo ločen trak za voziček, ne rabiš it v dvigalo.
    - imajo zelo široke ceste.
    - na semaforju lahko pri rdeči luči, če je prosto, zaviješ desno.
    - določena križišča imajo na eni stopnji zeleno le za pešce, avtomobili imajo z vseh koncev rdečo. Takrat lahko prečkaš križišče počez.
    - na nekaterih uvozih na avtocesto je semafor, ki spušča le po 1 avto naenkrat.
    - semaforji niso sinhronizirani, stojiš skoraj na vsakem, ne glede na gužvo.
    - na avtocesti imajo rezerviran pas za vozila z 2 ali več potniki. Kazen, če ne upoštevaš: 420 EUR.
    - kazen za metanje odpadkov med vožnjo: 850 EUR.
    - povečini imajo 4-way stop: križišče kjer imajo vsa vozila stop znak. Prvi pelje tisti, ki se je prvi pripeljal.
    - na cestah je s posebno tablo v naprej označeno kdaj bo možno prehitevanje in da se bo le-to v kratkem zaključilo.
    - na tablah z imenom kraja je zapisano tudi število prebivalcev in kdaj je mesto nastalo.
    - med vožnjo ob srečanju z nasprotno vozečimi vozili ne ugašujejo dolgih luči.
    - nikoli ne vozijo za ritjo.
    - zelo neradi prehitevajo, razen, če je na voljo tudi pas za prehitevanje.
    - neradi spustijo predse.
    - pasove menjajo brez smerokaza in zelo pogosto.
    - Kio Optimo (avto, ki ga ima Urban) ima vsak 5. prebivalec.
    - nori so na avtodome in kampiranje.
    - poleg, kot avtobus velikega avtodoma, s sabo na dopust peljejo tudi avtomobil, ki ga priklopijo zadaj na avtodom.
    - nori na velike avtomobile, sploh pick-upe.
    - smerokaz je zadaj rdeče barve. Pri nas je rumen spredaj in zadaj.
    - Chevron je najdražja bencinska.
    - vsa vrata (v javnih wcjih, poceni motelih, itd.) imajo luft. Prepušča svetlobo, nekje celo vidiš čez špranjo.
    - WC školje so ponekod zelo nizke, padeš na rit.
    - imajo max 2-slojni wc papir.
    - klime v prenočiščih so zelo glasne.
    - glava tuša je vedno montirana na steno, tuš cevi ne poznajo.
    - in še enkrat: so zelo zelo prijazni :)

Vse kar sva videla, od daleč ali pa od blizu, je vredno ogleda, prav ničesar nebi spustila. Tudi pojedla in popila sva polno dobrega. Ampak kalorije na dopustu nikoli, res nikoli ne štejejo ;) Zato sva najino dopustniško bajsanje v ponedeljek zaključila s pico. Slovensko ;)

Upam, da ste naju radi brali, hvala, ker ste naju sploh brali ;)

Do naslednjič ... :)

Drnovškova :D

P. S. Pingvine sva našla ravno včeraj ;)