• Day 48

Huaraz

February 25 in Peru ⋅ ☁️ 11 °C

Ráno jsme dobalili věci a poprosili našeho hostitele, jestli by nebylo možné vytisknout naše jízdenky u něj, protože tady zjevně všude potřebují fyzické kopie. Ten nám hned vyhověl a nabídl nám svou pomoc při hledání taxíku. Nakonec s námi došel až k autu a pomohl nám odnést věci do kufru. Za všechny služby a pomoc, které jsme od něj dostali, nechtěl žádné peníze a jen nás poprosil, abychom mu napsali dobrou recenzi. To určitě uděláme, protože to bylo jedno z nejlepších ubytování, které jsme doteď navštívili.
    Uber přijel za pár minut a my se po nastoupení cítili jak v jiném světě. Auto bylo klimatizované, kožené sedačky, příjemně vonělo a my si užívali každou sekundu jízdy - dokonce i tlumiče fungovali a nic neskřípalo nebo nevrzalo. Velký rozdíl oproti zbytku aut, kde například chybí bezpečnostní pásy, pravidelně svítí několik kontrolek a mají najeto kolem 400.000 kilometrů, což je cítit po přejetí každé díry. Po vystoupení jsem se musel podívat, co to bylo za auto - Hyundai Elantra 2023, který se bohužel v Evropě neprodává. Fakt mě to auto nadchlo.
    Při nakládání našich batohů do autobusu jsme byli ujištěni, že na ně žádné rybí ani jiné tekutiny nevytečou a že můžeme nastoupit a nekontrolovat, kde v zavazadlovém prostoru leží. My tedy poslechli a posadili se na naše místa úplně vepředu, kde nehrozilo, že si někdo sklopí sedačku a my nebudeme mít žádné místo. Cesta utekla překvapivě rychle, možná i proto, že autobus disponoval poměrně stabilní WiFi a my tak mohli v klidu odpočívat a brouzdat na netu.
    Během cesty jsme poznali, že jsme vystoupali poměrně vysoko - přišla na nás únava a trošku hůř se nám dýchalo, jinak nic hrozného. Přes vrcholky jsme sjeli dolů do Huarazu, který leží ve výšce 3000 metrů a po příjezdu se hned šli ubytovat.
    Náš hostel nabízí spoustu výletů po okolí za bezkonkurenční ceny, což byl důvod, proč jsme se rozhodli právě pro Krusty Hostel B&B. Zároveň se zde těšíme na náš pokoj s oddělenými postelemi, za který jsme si připlatili, protože už 42 dní máme společnou peřinu a teď konečně bude mít každý svou vlastní. Na zítřek máme zakoupený první výlet za účelem aklimatizace a tak jdeme dřív spát.