• Day 51

Laguna 69

February 28 in Peru ⋅ ☁️ 7 °C

Část 2/2

Do laguny stéká několik potoků a vodopádů, a nad nimi se tyčí hora Chacraraju s vrcholem ve výšce 6108 metrů. Z té na začátku vykukoval jen kousek zpoza mraků, u nás dole ale alespoň svítilo sluníčko. Mělo pořádnou sílu a tak jsem se tam mohl chvíli opalovat bez trička a stejně jsem si připadal jak u moře. Slunce kolem sebe tvořilo kruhovou duhu v mracích, kterou jsme se marně snažili vyfotit, aby na fotkách vypadala tak, jak jsme ji mohli pozorovat my.

Dali jsme si svačinu, udělali pár fotek a zůstali ležet na námi obsazeném kameni. Po asi hodině se mraky začaly trhat a nám se otevřel pohled až na vrchol Chacraraju. Nemohli jsme uvěřit, že sedíme přímo pod šestitisícovkou a ještě k tomu máme tak nádherné počasí. V Huarazu a okolí je právě "léto" a tedy čas dešťů. Čas u laguny jsme protáhli na absolutní maximum, protože jsme zjevně byli poslední a průvodce už hnal zbytek dolů k autobusu.

Nikča v poslední části výstupu ztratila čepici, my ale doufali, že ji někdo najde a nebo že zůstane ležet někde podél cesty. Spoiler alert: nikdo nic neviděl ani neslyšel a tak jsme odjeli o čepici lehčí.

Během sestupu jsme udělali další fotky, na které jsme při cestě nahoru neměli čas a užívali si výhledy. Ještě v horní části treku bylo slyšet, jak nedaleko hřmí a v dálce byly vidět mraky a déšť. Ten přišel až když jsme sešli zpět do údolí a my měli neuvěřitelnou radost, jak nám opět vyšlo počasí. Klidným tempem jsme pokračovali k autobusu a fotili krávy, jak se pásly kolem řeky.

Naše skupinka se sešla na minutu včas a my mohli jet zpět do Huarazu. Po třech výletech za sebou toho máme dost a proto si dneska dáme akorát večeři, padneme do postele a zítra nebudeme dělat vůbec nic.