Þingvellir

December 31, 2021 in Iceland ⋅ ⛅ -5 °C

Onze dag begon vandaag met een Bente die zich doodschrok doordat er eenden begonnen te kwaken, wat gewoon mijn wekker was. Gelukkig hadden we deze nacht heel wat meer oplaaduren dan de nacht ervoor en konden we vol energie weer beginnen aan een nieuwe dag (voor zover energie en Rianne samengaan in de ochtend). De laatste dag van 2021 wilde we knallend afsluiten in Reykjavik met goed eten, prachtig vuurwerk en het liefst ook met noorderlicht. Dit klinkt natuurlijk als een droomafsluiter van het jaar en dat blijft het ook, want door een aankomende sneeuwstorm en onze wens om wel nog in Vik aan te komen, besloten we al een dag eerder naar Vik door te reizen en na de golden circle, die die dag gepland stond direct door te gaan naar Vik. Nadat we alles hadden ingepakt en een mini crime scene hadden achtergelaten (ik moet nog steeds leren hoe je niet doorlekt als je ongesteld bent), gingen we op weg naar Thingvellir. In dit nationale park hebben wij weer een aantal natuurwonderen kunnen aanschouwen, namelijk een weg tussen twee aardplaten en een prachtige waterval (Öxarárfoss), die haar functie als waterval niet meer volledig kon vervullen doordat ze deels bevroren was, wat het misschien nog wel mooier maakte.Read more