• Day 5

Svartifoss & Hundafoss

January 3, 2022 in Iceland ⋅ ☀️ -5 °C

Eenmaal aangekomen bij Svartifoss, konden wij ons geluk niet op, want eindelijk leek de wind heel erg mee te vallen en hierdoor leek de hike van 2 km naar de waterval ook wel goed te doen. Doordat het een pittige klim omhoog was naar Svartifoss, was een goede conditie weer eens geen overbodige luxe net zoals goede antislip schoenen. Het laatste stukje waagden wij ons namelijk over een smal besneeuwd en be-ijst bergpaadje vlak langs een afgrond en nadat Riannes leven een paar keer aan haar voorbij was geflitst doordat ze weggleed, kwamen wij veilig en ongedeerd aan bij Svartifoss. Deze waterval was weer zo mooi dat je de lijdensweg erheen meteen weer vergeten bent. Terug hadden wij nog niet genoeg van avontuurlijke routes, dus kozen wij ervoor een weg terug te nemen, die anderen niet veel hadden genomen aan de verse sneeuw te zien. Na het testen van onze enkelsterkte, beenspieren en evenwicht kwamen wij weer veilig beneden aan.Read more