Noorderlicht

January 3, 2022 in Iceland ⋅ 🌙 -4 °C

Ons eerste gewenste avontuur kwam eerder dan verwacht. Na dagenlang alle aurora apps nauwlettend in de gaten te hebben gehouden, kwam Bente gisteravond ineens met het goede nieuws dat het NOORDERLICHT te zien was! Als kinderen zo blij renden we naar buiten met onze camera, omdat wij uit betrouwbare bronnen hadden gehoord dat je het met de camera nog beter kan zien dan met het blote oog en wat was het ontzettend gaaf. Om dit fantastische natuurspektakel nog beter te kunnen zien besloten we naar een donkere plek te rijden zodat geen lichtvervuiling ons nog tegen kon houden. Niks hield ons meer tegen en ook het yoghurtje dat net klaar was moest maar even wachten, want wij gingen op avontuur. Hoewel het vastleggen met camera’s wat kuren vertoonde op deze donkere verlaten plek langs de weg, was het wel een heel helder en overtuigend natuurwonder. Na dit nachtelijke avontuur konden wij vredig slapen en om 4 uur in de morgen pakten wij nog onze laatste kans om van deze groene gloed te genieten.Read more