Satellite
Show on map
  • Day 6

    Dag 6 Kellerjochhutte naar Schwaz

    July 29, 2023 in the Netherlands ⋅ ⛅ 22 °C

    En toen was ik weer thuis, na een mooie hike door het Inntal.
    De laatste hut was een mooie afsluiting van de trail: een mooi uitzicht over het dal, heerlijk eten, vriendelijk personeel, kortom alles klopte. Ik laat het gebrek aan water buiten beschouwing, want dat was het enige minpuntje. Het gebrek aan water kwam door een kapotte leiding, dus waren er emmers gevult met onzuiver water om het toilet te spoelen , en stonden er flessen water om je een beetje op te frissen en je tanden te poetsen.
    Het avondeten was erg lekker: ik had gekozen voor de vegetarisch maaltijd: een kaas schnitzel, dezelfde was echt super, geen idee hie ze hem hadden gemaakt: het leek op opgeklopte eieren met kass. Als dessert kregen we chocomousse, de chocomousse van de avond ervoor had slagroom nodig om er nog wat van te maken, deze was, zonder slagroom, heerlijk, met stukjes chocolade.
    Voorderl van de locatie van de hut: de onweerdie gedurende de avond in de betgen ontstond was schitterend om te zien. Er was aan 2 kanten rondom de hut onweer zichtbaar.
    Het ontbijt was ook prima: een plankje met verschillende soorten kaas en vleeswaren, daarbij brood. Geen zelfbediening, de waard die verse koffie en thee rond bracht.
    Na het ontbijt heb ik afscheid genomen van de groep, want de kans dat we elkaar in Schwaz zien is erg klein. Rond 8 uur was ik klaar voor vetrek. De eertse 500 meter ging goed, daarna begonnen voor mij de richtingsproblemen. Ik wilde de GPS volgen, maar had moeite om de juiste weg te vinden. Een deel van de groep ging via de kabelbaan, maar dat wilde ik niet, ik wilde ook deze sag gewoon naar beneden lopen. Uiteindelijk vond ik wel de goede weg, maar ik vraag me af of ik de mooiste weg naar beneden heb gekozen. Ik heb veel stukken over Oostenrijkse autowegen gelopen, soms ook wel door het bos, nog 2x verkeerd gelopen. En geëindigd met 4 km over een asfaltweg....
    Maar rond 12 uur was ik in Schwaz, eindpunt van de tocht. Hier heb ik koffie met apoelgebak gegeten bij een konditurei, waarna ik naar het station ben gelopen (natuurlijk via een kleine ongeplande omweg). Het was een half uurtje wachten op de trein naar Innsbruck. In Innsbruck heb ik even rondgelopen in de Altstad en een ijsje gegeten. De verbruikte calorieën moeten weer bijgegeten worden🤪. Daarna heb ik de bus genomen naar Igls waar mijn auto stond. In mijn navigatie zag ik dat ik, als ik direct zou doorrijden rond 1 uur slechts thuis zou zijn, en ik besloot om het rijden even aan te kijken, en eventueel gelijk door naar huis te rijden ipv een overnachting . De enige file die ik heb gehad was in Oostenrijk, maar dat was dan ook 30 minuten stilstaan. Verder kon ik redelijk doorrijden. Helaas was het erg slecht weer, met veel regen onderweg. ,De Duitse autosnelwegen zijn dan minder prettig rijden: aquaplanning en slechte zichtbaarheid van de belijning , maar vannacht om 3 uur was ik thuis.
    Read more