Satellite
Show on map
  • Day 5

    Dag 5

    July 28, 2023 in Austria ⋅ ☀️ 11 °C

    Van Rastkogelhutte naar Kellerjochhutte.
    Als ik smorgens in de spiegel krijgt, lijken de wallen onder mijn ogen steeds meer te zakken, verder heb ik last van een rauwe keel. Nog 1 echte wandeldag, morgen gaat de weg alleen maar naar beneden.
    Gisteravond ben ik na het avondeten ( bouillon met bolletje, knoedels met schweinsgebrat en chocomousse met slagroom toe) op tijd naar bed gegaan, even lekker gelezen voordat in slaap ben gevallen. Mijn horloge heeft al 2 dagen aan dat ik overbelast ben, maar ik voel mezelf nog prima. Het weer vandaag: bewolkt, met in de middag kans op regen.

    Bovenstaand stukje heb ik vanmorgen geschreven. Nu is het bijna 5 uur en heb ik de wandeling achter de rug, een Almdudler op en een wandeling naar het kapelletje op de Kellerjoch op 2300 meter gemaakt.
    De wandeling, hoofdzakelijk in het zonnetje, was goed te doen, het eerste deel ging over een wandelpad, na 2,5 km ging dit over in een bergautoweg. De tocht was verder een afwisseling van wandelpad en wat bredere bergautowegen.
    Na 8 km ging de weg echt over in een boswandelpad, dat steeds steiler omhoog ging. Ik heb gekozen om nog een extra "heuvel" te nemen door de Kuhmesser omhoog te gaan: erg veel stenen waar soms overheen geklommen moest worden. Soms ben ik blij dat ik alleen loop, zodat niemand mij ziet struggelen over de stenen.
    Maar na ruim 5 1/2 uur heb ik de afstand van ruim 15 km afgelegd. De hut ligt op een uitzichtpunt van een dal. Als ik voor me uitkijk, zie ik Innsbruck in het dal liggen. Wel is het een beetje heiig, maar mogelijk is er straks een mooie zonsondergang te zien.
    Morgen is de laatste wandeldag, dan moet ik naar Schwaz, daar de trein nemen naar Innsbruck en dan met de bus naar de auto. Afhankelijk van het weer is het ook mogelijk om naar de Spieljochbahn te lopen en dan met de kabelbaan naar beneden.
    Read more