Satellite
Show on map
  • Day 86

    Che Guevara memorial

    March 24, 2015 in Cuba ⋅ 🌙 19 °C

    vi hadde på forhond bestemt oss for å ikke bli så lenge i Santa Clara, så vi hadde bare en dag på å utforske å få sett alt vi ville. vi startet dagen med å finne Che Guevara minnesmerket (som er en kombinasjon av minnesmerke, museum og gravplass) det var et enormt og fint minnesmerke, desverre hadde jeg gjort et skikkelig sjakktrekk, jeg hadde glemt å drikke vann... så etter gåturen dit og litt beundring på statuen var jeg helt ødelagt. det var nesten så jeg trodde jeg skulle falle sammen, vi måtte bare finne en butikk å handle noe vann. det var et lite stykke til nærmeste butikk, men vi fant ganske raskt fram. det ble en liten pause der og drikking av sikkert en liter vann vær. der ble vi tilbudt en sykkel-sightseeing-tur (i sykkel vogn, ikke på egen sykkel) vi takket ja til det, men vi måtte først tilbake å se på museumet og resten av minnesmerket.Read more