Safari dag 2: Ngorongoro Highlands

November 18, 2019 in Tanzania ⋅ ☁️ 20 °C

Vanaf vandaag zouden we samen met de Spanjolen en nog twee Duitse meiden op pad gaan. Volle bak dus! Gelukkig konden we wegens Piets lange stelten regelen dat we niet achterin de auto hoefden te zitten: daar paste hij simpelweg niet in. We vertrokken richting de Serengeti, waarbij we door de Ngorongoro highlands reden. Over hobbelige, onverharde en veel te smalle wegen baanden we ons een weg omhoog, en probeerde ik niet te bang te zijn om het ravijn in te vallen, wanneer er weer een veel te grote tegenligger aan kwam. Onze chauffeur was gelukkig een pro. Behalve toen hij ons bij een tussenstop vertelde dat we alle ramen moesten sluiten voor de apen, en de kok vervolgens zelf zijn raam open liet. Binnen 5 min zaten er twee bavianen in de jeep onze lunch te jatten! De natuur was prachtig en veranderde ieder kwartier rijden: van jungle, tot bergen, tot een landschap dat ons deed denken aan de film Skyfall in Schotland. Het letterlijke hoogtepunt was de rand van de krater, waar we over de hele krater konden kijken en zelf dieren konden spotten met de verrekijker. Van daar reden we door de heuvels die steeds vlakker werden tot een soort savanne, tot we op de Serengeti ofwel: eindeloze vlaktes, terecht kwamen. Wat een rit.Read more