Tanzania

Top 10 Travel Destinations Arusha
Show all

December 19, 2022 in Tanzania ⋅ ⛅ 28 °C

Slowly we start the day. Nothing planned. The nearby German bakery is closed. Why? Because today is Sunday and it also features German opening hours 😛. We hop into allegedly busy Arusha for a small urban adventure and are well impressed by it's calmness and friendliness. Wherever we step we are received in a friendly manner. On a green park square they serve us coal-boiled coffee mixed with spicy ginger tea. On the central market we hold our noses while we are passing the butcher stands but later find fancy oyster nuts and chai masala. We are impressed by all the different varieties and colours of beans here! On the way back, a street tailor shortens my annoyingly long t-shirt while I wait at the street corner, undressed to the amusement of all other Arushans.Read more

• Day 3–4

Fahrt zur Kirurumu Lodge

April 8 in Tanzania ⋅ ☁️ 26 °C

Morgens wurden wir von unserem Guide Amos abgeholt. Dann ging es Richtung Westen los nach Manyara. Amos erzählte uns immer wieder etwas über die Gegend und wir machten an verschiedenen Ausstellungen, unter anderem über Tansanit, halt. Das letzte Stück führte uns über einen unbefestigten Weg und wir wurden gut durchgeschüttelt.Read more

Safari im Park Lake Manyara

April 8 in Tanzania ⋅ ⛅ 26 °C

Am Nachmittag ging es zur Pirschfahrt in den Nationalpark Lake Manyara. Wir trafen viele Paviane, einen Blauaffen (ohne Bild), Meerkatzen, viele verschiedene Vögel, Impalas, Dic Dics und Zebras. Wir hatten sogar das Glück und trafen erst einen Elefantenbullen und später eine Kuh mit ihrem Kalb.Read more

Gibbs Farm

April 9 in Tanzania ⋅ ☁️ 21 °C

Heute haben wir eine afrikanische Farm besucht. Dort wird viel verschiedenes Gemüse angebaut, das meiste davon kennen wir auch aus dem heimischen Garten. Anders als in Europa wächst hier Kaffee, riesige Avocadobäume, Granatapfel, Papaya und Tamarillo. Andere Pflanzen sind ebenfalls grösser als wir es gewohnt sind, z.B. der Weihnachtsstern oder der Ficus ca. 10m.Read more

Besichtigung Massai Dorf

April 11 in Tanzania ⋅ ☁️ 25 °C

Heute besuchten wir ein kleines Massai Dorf. Wir bekamen eine kleine Führung von einem der Bewohner. Er erzählte, dass die Männer Polygam lebten, und mehrere Frauen hatten. Er selbst habe aber nur eine. Weil es sei sehr teuer (15-20 Kühe) eine Frau zu heiraten. Aber sein Vater hat 11 Frauen und ist das Dorfoberhaupt. Sie haben während due Männer das Vieh hüten und draussen in der Wildnis sind, sind die Frauen dafür zuständig Häuser zu bauen. (Jede Frau hat ihr Haus, der Mann ist jeweils Gast ihn ihrem Haus. Sie muss es aber auch selbst bauen).
      Dazu haben sie eine Schule in der sie Englisch und Suaheli lernen.
      Danach fuhren wir zurück nach Arusha. Unser Flug geht doch erst um 23 Uhr.

Safari Day 4: Lake Manyara

August 18, 2019 in Tanzania ⋅ ⛅ 23 °C

Heute war der letzte Safari-Tag und irgendwie reicht es für uns jetzt auch damit 😅

Der heutige Park war zwar naturseitig schön, aber auch nicht so schön mhm... mhm ya ya... 🤣Irgendwie haben sich die Tiere heute vor uns weitgehend versteckt bzw. hatten keine Lust auf uns 😂🤷‍♀️ d.h. es war relativ früh heute der Chillmodus an und wir sind dann relativ direkt nach dem Picknic-Lunch im Park zurück Richtung Moshi gefahren.

In unserer Stella Maris Lodge wurden wir dann herzlich (mit inniger Umarmung) begrüßt wie immer „Welcome back home brother/sister...“ und für mich speziell: „Hiii Abigail!!“ 🤓
      Und auch im Restaurant: „Kilimanjaro beer as usual?...“ 🤣🤣

Noch herzlicher wurde es als wir unsere zwei Guides Richard und Jackson wieder sahen... einfach sooo tolle Jungs!! 😎🥰

Heute hat sich ein großes Mysterium geklärt.. Richard hatte uns immer von Dennis unserem Safari-Guide vorgeschwärmt - und als uns unser Guide vorgestellt wurde sowie auch die letzten drei Tage, dachten wir: „Will Richard uns verar...??“ 😲 Heute hat sich jedoch herausgestellt, dass Dennis kurzfristig ausgefallen war und er uns mit Obet einen „Ersatz“ geschickt hat 🤣🤦‍♀️🤯
      Das erklärt soooo viel... mhm mhm ya ya.... 🧐

Neue Wörter im Vokabelbuch:
      Maisha Marefu !! (Wish a long life (Drinks)!!)
      Mlo Mwema !! (Einen Guten!)

Fazit: Italian people... mhm... they make headache ya ya mhm 🤣😂🤣👍

November 16, 2019 in Tanzania ⋅ ⛅ 27 °C

Om onze safari te regelen, gingen we met de local bus naar safari capital Arusha. Via via hadden we contact gegevens van Safari Booker Bartho gekregen, die ons in een donkerbruin kantoortje ontving. Het was gemakkelijk om daar in het donker in slaap te vallen, maar we deden ons best onze ogen open te houden. Helaas konden we niet meteen de volgende dag op safari, maar moesten we een dagje wachten en volmaken in het drukke Arusha. Hier werden we iedere vijf meter door 3 mannen aangesproken: how are you? Where are you from? Germany? Go on cheap safari? Etc. Ff wennen vooral voor Piet om in de negeer modus stappen. Om dit te ontwijken zijn we een heel stuk door een niet touristisch deel van de stad richting het Cultural Heritage Centre gelopen: een van de grootste kunstgalerijen van Afrika. Dit was veel mooier dan verwacht, en bovenal gratis entree! Na een goede Mexicaanse avondmaaltijd was het tijd onze tassen te pakken voor de safari die de volgende ochtend zou starten: dag 1 Tarangire national Park, dag 2 en 3 Serengeti en dag 4 de Ngorogoro crater.Read more

Safari dag 2: Ngorongoro Highlands

November 18, 2019 in Tanzania ⋅ ☁️ 20 °C

Vanaf vandaag zouden we samen met de Spanjolen en nog twee Duitse meiden op pad gaan. Volle bak dus! Gelukkig konden we wegens Piets lange stelten regelen dat we niet achterin de auto hoefden te zitten: daar paste hij simpelweg niet in. We vertrokken richting de Serengeti, waarbij we door de Ngorongoro highlands reden. Over hobbelige, onverharde en veel te smalle wegen baanden we ons een weg omhoog, en probeerde ik niet te bang te zijn om het ravijn in te vallen, wanneer er weer een veel te grote tegenligger aan kwam. Onze chauffeur was gelukkig een pro. Behalve toen hij ons bij een tussenstop vertelde dat we alle ramen moesten sluiten voor de apen, en de kok vervolgens zelf zijn raam open liet. Binnen 5 min zaten er twee bavianen in de jeep onze lunch te jatten! De natuur was prachtig en veranderde ieder kwartier rijden: van jungle, tot bergen, tot een landschap dat ons deed denken aan de film Skyfall in Schotland. Het letterlijke hoogtepunt was de rand van de krater, waar we over de hele krater konden kijken en zelf dieren konden spotten met de verrekijker. Van daar reden we door de heuvels die steeds vlakker werden tot een soort savanne, tot we op de Serengeti ofwel: eindeloze vlaktes, terecht kwamen. Wat een rit.Read more

Safari dag 3: Masai dorp

November 19, 2019 in Tanzania ⋅ ⛅ 25 °C

Helaas was het weer tijd om de Serengeti uit te rijden aangezien we maar een permit hadden voor 24 uur. We hebben nog flink geracet over de lange hobbelweg om dit te kunnen halen! Op de terugweg zijn we langs een Masai dorp gereden. We wilden geen aapjes kijken (in dit geval), maar de Spanjaarden wilden het graag zien. Voor een klein bedrag mochten we een kijkje nemen en wat foto's schieten. Ze wilden mij wel ruilen voor een Masai vrouw met Piet. Uiteindelijk werden er 2 olifanten geboden, maar ook toen was Piet niet onder de indruk.. Hierna reden we naar de rand van de krater om te kamperen tussen de zebras en waterbuffels. Deze waren als de dood voor Piets zaklamp, dus dat kwam goed uit. Lekker geluid wel als je in je tent ligt en ze een meter van je hoofd keihard lopen te grazen. Ze hebben gelukkig niet over de tent gebanjerd.Read more

Safari dag 4: Ngorongoro krater

November 20, 2019 in Tanzania ⋅ ☁️ 16 °C

Wederom vroeg op om vandaag in de Ngorongoro krater af te dalen. Na het ontbijt werden we verrast door een enorme bezoeker in het kamp: een olifant liep tussen de tenten! Met gepaste afstand, in tegenstelling tot sommige andere toeristen, konden we het toch niet laten wat selfies te maken. De krater was fantastisch! Weer een heel ander landschap, een meer, en zelfs een van de laatste 40 neushoorns gespot! Pedro was zo enthousiast dat hij op het dak van de jeep klom, en nog geen 5 min later al op zijn kop kreeg van een ranger. Hij dreigde met een fikse boete, die nadat Pedro slim zei dat ze hem wel naar Spanje mochten opsturen, werd kwijt gescholden. Jakob hielp mee om te liegen dat hij niet op het dak zat, maar stond in de auto. Na nog een hele poel vol met nijlpaarden gezien te hebben moesten we dan echt terugrijden naar Arusha.Read more

Arusha Region, Arusha, Mkoa wa Arusha