Satellite
Show on map
  • Day 12

    Kikuletwa hotsprings

    November 22, 2019 in Tanzania ⋅ ⛅ 30 °C

    Van Arusha zouden we met de locale bus terug gaan naar Happy family lodge bij Mama K, om daar nog 3 nachtjes te slapen voor we naar huis zouden vliegen. Ieder kwartier zou er een grote bus naar Boma Ng'ombe rijden, die we moesten hebben. Na 10 minuten kwam er een minibus (misschien iets groter dan de andere minibusjes) die Piet aanzag voor een grote bus en voor ik kon tegensputteren lagen onze backpacks al bovenop de bus gebonden en werden we de overvolle minibus ingeduwd. Er was geen zitplek, dus iedereen zat met zijn tweeën op een enkele zitplaats. Ik ben maar bij Piet op schoot gaan zitten, zodat ik niet tegen mijn zweterige buurman aan hoefde te plakken. Ook zo konden we het niet ontlopen aangezien de nog zweterigere conducteur steeds over ons heen hing om zijn geld te innen van de mensen achter ons. Toen de rit bijna voorbij was kregen we alsnog beide een zitplek.. We waren opgelucht toen we eindelijk uit konden stappen en onze bagage zelfs nog op het dak lag! In happy family lodge hingen we onze natgeregende was op en vertrokken we met extreem langzaam rijdende taxi chauffeur Omar naar de hotsprings. Hij mocht in Mama K's auto rijden en kreeg pas betaald als hij hem heelhuids terug bracht haha. De hotsprings waren super mooi helder en er was een leuke mix van locals en toeristen. We ontmoetten een groep coassistenten uit Utrecht en Duitsland die in Moshi coschap liepen, waarmee we nog leuk gechilld hebben. Piet heeft lekker de aap uitgehangen door in bomen te klimmen en kunstjes te doen van het touw. Ik daarentegen liet meteen zien wat een klungel ik ben door binnen een seconde face down van het touw in het water te vallen..
    Op de terugweg kregen we een verrassing: de Kilimanjaro was eindelijk uit zijn wolkendeken gehuld en lag er prachtig bij tijdens de zonsondergang. En dat op de een na laatste dag!
    Read more