Tussenstop in Dubai

November 24, 2019 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 19 °C

Aangezien we een tussenstop van bijna 10 uur hadden in Dubai, wilden we hiervan profiteren! Niet nadenkend dat we met 4 uur slaap van de vorige vlucht kapot moe zouden zijn en om 6 uur al aan zouden komen. Dit leidde tot een ontbijt bij het enige restaurant dat al open was op dit tijdstip: de Mac Donalds.. Onszelf en de mensen om ons heen verafschuwend, verwonderden we ons over de gemaakte wereld van Dubai, het complete tegenovergestelde van Afrika. Niets is daar echt, alles is te koop. Men heeft de instelling dat alles mogelijk is zolang je het maar kan betalen, ongeacht hoeveel het arbeiders of het milieu negatief beïnvloed. We zijn tot de 124e verdieping van de Burj Khalifa (halverwege dus) gevlogen met de lift die er 35 seconde over deed. Hier genoten we van het uitzicht en de idiote toeristen. Het spelletje om voor onze laatste 5 AED iets in bezoekerswinkel te vinden was onmogelijk, totdat we een kaart vonden die we precies konden betalen! Na nog in de mall the hebben rondgezworven en ons verwonderd te hebben bij het enorme aquarium, gingen we weer richting het vliegveld voor onze laatste vlucht naar Schiphol in een enorm luxe vliegtuig!Read more