Cobh

July 27, 2023 in Ireland ⋅ ☁️ 21 °C

Vandaag na een lekker ontbijtje op tijd vertrokken vanuit de Hunter Lodge. Rond 11 uur waren we in Cobh. Een leuk gekleurd plaatsje aan de kust. Eerst koffie gedronken en vervolgens de Deck of Cards bekeken. Hier in Cobh was de laatste aanlegplaats van de Titanic voordat deze begon aan de reis naar New York. In her originele gebouw van de White Starline bevindt zich nu de Titanic Experience. Hier stapten 123 Ieren aan boord van de tenderboot die ze naar de Titanic bracht. De meeste van hen gingen emigreren en lieten alles achter. De Titanic lag voor anker achter Spike Island en was dus niet zichtbaar voor de mensen op de pier en aan de kade. Gids Jacky vertelde mooie verhalen en weetjes en hoewel je al weet hoe het afloopt was het indrukwekkend. Nog even rondgewandeld en gekeken (het waren vandaag zomerse temperaturen van wel 24 graden) en vervolgens vertrokken naar Kenmare. Hier logeerden we in de Harbour View. Een heerlijke kamer met veel ruimte erbij en een fijne relaxte sfeer met selfservice ontbijtvoorzieningen.Read more