Tramore

July 26, 2023 in Ireland ⋅ ☁️ 17 °C

Vandaag stratte regenachtig. We ontbeten pas om 9.30, dus dat kwam goed uit. Een heerlijk een ontbijtje gekregen van John en Mary aan een mooi gedekte tafel met bloemetjes servies. Eind van de ochtend reden we richting de Metal Man ( dit is een beeld van een man op één van drie grote pilaren op de rots, bedoeld als waarschuwing voor de scheepvaart) om daar een mooie wandeling te maken. Het weggetje er naar toe bleek erg stijl en door de regen te glad. Vlakbij was een swimming cove en we besloten om dan maar een duik te nemen in de Celtic Sea, ondanks de regen en de temperatuur. Gelukkig hebben we in vakanties onze zwemkleding altijd in de auto mee.
    Het was gaaf om te doen en na een poosje in het water viel de kou ook mee.
    Sn weer aangekleed onder een rots en terug naar de kamer voor een douche en een hete koffie.
    Rond vijf uur hebben we een wandeling door en om het dorpje gemaakt en kwamen we terecht bij een leuke Ierse pub Raglan Road, waar we een Guiness hebben gedronken. Helaas waren we net te laat voor 'pubfood' en moesten we alsnog op zoek naar wat anders. Na een zoektocht en wat hulp van een vriendelijke Ier vonden we de Phat Cow. Dit bleek een restaurantje achter een de pub Victoria House. Niet zichtbaar vanaf de buitenkant. Wel lekker gegeten.