Shymbulak/Шымбұлақ - Dag 5

June 1, 2022 in Kazakhstan ⋅ ⛅ 23 °C

Eindelijk... Zon! Zicht! Ook is vandaag hier het zomerseizoen begonnen, dus de kabelbaan omhoog werd weer opgestart. Ik zag dat er bovenaan meerdere wandelingen starten, dus ik ben erin gesprongen!

Het bleek dat er nog te veel sneeuw lag en die wandelingen dus nauwelijks begaanbaar waren (ik zat een paar keer tot m'n knie in de sneeuw). Verder waren er vooral veel BotoxRussen boven, dus ik ben nog iets verder de sneeuw in gegaan (met een Turk) , en daarna terug naar beneden gegaan.

Omdat ik nog steeds wandelhonger had, ben ik vrij impulsief de weg naar boven weer langsgelopen, maar nu tot het einde. Dat was... pittiger dan ik dacht. Uiteindelijk 1000 meter geklommen (naar 3100 meter), met een super uitzicht.

Onderweg nog een paar leuke mensen ontmoet, Murat wilde graag een selfie toen hij besloot om om te keren. Twee mensen die daar op een bankje zaten moesten lachen en noemden me "The Dutch Prince". Ze (moeder en dochter) kwamen uit Kazachstan, maar wonen sinds een tijdje in London en vertelden dat de bevolking hier erg gesteld is op buitenlanders.