Pasto - Dag 1

January 12, 2023 in Colombia ⋅ ☁️ 21 °C

Na heerlijk geslapen zijn Nolan en ik de hele dag door Pasto gaan struinen. Pasto ligt op 2527 meter hoogte, en gedurende de dag zie je de wolken zich langs het hogergelegen deel van de stad bewegen. Voordat de Spanjaarden deze stad officieel stichtten in 1537, heeft hier een inheems volk geleefd: de Pasto. Tot op de dag van vandaag identificeren 163.873 van de ruim 480.000 inwoners zich als Pasto.

De stad zelf is niet zo extreem veel aan. Behalve een paar mooie kerken, en enkel mooi straatje en twee lelijke pleinen, stelt het niet veel voor. Omdat Pasto dus bekend zou staan om de Cavia, besloten Nolan en ik opzoek te gaan naar onze eerste ervaring met Cavia's. Op het bord dan. Als twee kleine kindjes vonden we eindelijk een plek met meerdere Cavia restaurants en liepen we enthousiast naar binnen en bestelden we Cavia. Cavia komt met popcorn op de een of andere manier, maar dit werkte verbazingwekkend goed.

Cavia zelf is niet echt met iets te vergelijken. Wellicht lijkt het op andere knaagdieren, maar hier heb (nog) geen ervaring mee... Het vlees is superzacht en gleed er vrij makkelijk vanaf. Klimaatactivisten benoemen Cavia trouwens als klimaatvriendelijk alternatief voor rundvlees!