Zweten is hier de constante

December 3, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

What a difference a day makes. Eergisteren lekker fris winterweer in Antwerpen, vandaag zweten zweten zweten in Bangkok.

Goed nieuws: we zijn nog niet ziek geworden van het eten. Minder goed nieuws: de eerste muggenbeten zijn een feit (bij mij, ik ben Jona's muggenafleider). Kei goed nieuws: het is hier een eetparadijs, én al het eten komt op een stokje. Ananas, mango, varkensvlees, loempia's, gefrituurde maisbollen, al-les.

Vandaag hebben we het Grand Palace bezocht, waar koning Bhumibol (niet "Bamibol") opgebaard ligt. Wij hebben hem niet gezien, maar wel zijn prachtig paleis. Goud, bling bling diamanten, zilver, go big or go home, hier gaan ze duidelijk big.

De mensen hebben hier de neiging om gewoon "ja" te antwoorden op een vraag of foute wegaanwijzingen te geven, hierdoor hebben we per ongeluk een uur ('t was ook dik file) in de (soort van) verkeerde bus gezeten. Ach, zo zien we ook veel van de stad. De bus nemen is hier trouwens wel de moeite, je bevindt je precies in een straatrace met alle scooters en tuktuks.

Heb ik al gezegd dat eten hier een feest is? Ons avondeten was in een Chinees straatrestaurant met show cooking entertainment. Heerlijke scampi's in zoetzure saus en bbq inktvis, zo-ho lekker!

Foto's probeer ik later up te loaden, het internet in onze hostel kan dat niet goed aan.

Cath