• Day 8

Khao Sok National Park

December 7, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 28 °C

Aka Aards Paradijs.

Het is hier echt ongelooflijk mooi. Een echte jungle, apen en al. We hebben hier overnacht in een klein hutje op het water, en uiteraard een aantal uitstappen gedaan.

We deden een aantal boottochtjes om apen en toekans te spotten, een wandeling door jungle en rivier waarbij je soms tot halverwege je rug onder water stond en een tocht door de jungle tot een grot vol vleermuizen.

Bij de wandeling door het water gingen we ook een grot in die onder water stond. Het water stond zo hoog dat ik een klein stukje moest zwemmen, eng. Daar heb ik ook een bloedzuiger opgelopen, vies.

Na de jungle/vleermuizengrot tocht zwommen we in het meer en sprongen we tarzangewijs het water in, heerlijk. De boottocht terug naar de auto verliep iets minder vlot. Ineens was de benzine op en dobberden we wat rond, gelukkig varen er daar een aantal bootjes en was het gas probleem na een kwartiertje opgelost.

Als alles goed gaat, steken we morgen de grens over met Myanmar. Spannend!