Satellite
Show on map
  • Day 16

    Mawlamyine (Myanmar)

    December 15, 2016 in Myanmar ⋅ ⛅ 11 °C

    Nachtbus overleefd! Een nachtbus hier is wel wat anders dan in Europa. Ten eerste stopt de bus elke twee uur, waarbij iedereen ruw wakker gemaakt wordt. Ben je eindelijk in slaap gewiegd door de beweging van de bus, word je uit je slaap gerukt. Soms werd er gestopt om iets te eten (om 2u?!) of omdat je de grens met een andere provincie moet overwandelen.

    Bovendien is het ijskoud in de bus. Waarom het 18 graden moet zijn terwijl het buiten 28 is, is me een raadsel. Twee truitjes, een fleece, sokken en een dekentje en ik had het net niet meer ijskoud.

    De bus rijdt deels op onverharde wegen. Toen ik me afvroeg waarom de bus zo traag reed en dan weer snel en dit bleef doen, keek ik uit het raam. We reden door de bergen op onverharde wegen. Dat was dan ook de laatste keer dat ik uit het raam keek, ik ging ervan uit dat niemand die nacht in het ravijn wou belanden, dus alles zou vast wel goedkomen. En tedeuh! Veilig en wel in Mawlamyine. (Wel bijna onze halte gemist want we verstonden de conducteur niet.)

    We hebben net een uurtje bijgeslapen en trekken zo de stad in.
    Read more