Dag 2: Angkor tempels (Cambodja)

January 24, 2017 in Cambodia ⋅ ⛅ 29 °C

Dag twee huurden we fietsen. Ook vandaag hadden we fietspech, Jona had een platte band. Een uur later was de band geplakt (op drie plaatsen!) en konden we weer verder.

We bezochten (samen met duizend andere mensen) Angkor Wat, erg indrukwekkend en vooral erg intact. Het was er mooi en het was fijn deze iconische tempel van dichtbij te zien, maar voor mij was het er te druk en dat maakte het moeilijk om ervan te genieten. Ik kon er wel goed "toeristen kijken", de manier waarop sommige mensen poseren is hilarisch en ook verschillend per nationaliteit. Komisch 😊

Daarna, nadat de band geplakt was, bezochten we Angkor Thom. Deze vond ik echt fantastisch. Overal waren er gezichten in de stenen gekapt en het reliëf toonde het dagelijkse leven van de Cambodjanen vroeger.

Toen we uitgeput en uitgezweet aankwamen in Siem Reap, waren we blij om een hotdog en een "meat pie" te eten in een Australische/Nieuw-Zeelandse bar.

Vandaag nemen we even een chill dagje om te voorkomen dat we "templed out" geraken. Da's hier een ding, zo veel tempels dat je er genoeg van krijgt. Morgen gaan we met de scooter de rest van Angkor verkennen.