Mondulkiri Project (Cambodja)

February 1, 2017 in Cambodia ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag bezochten we het Mondulkiri Project. Zij willen de olifanten in Cambodja helpen door ze proberen te kopen (of tijdje huren en daarna hopelijk kunnen kopen) zodat ze niet overwerkt worden en rustig in het bos kunnen leven. Momenteel hebben ze vier olifanten, de jongste is 31 en de oudste rond de zestig. Blijkbaar kunnen olifanten tachtig jaar oud worden. Deze olifanten mogen gelukkig nog een hele tijd hier in de jungle wonen.

In de voormiddag maakten we kennis met de olifanten. We gaven ze bananen, en volgden ze terwijl ze hun ding deden in het bos. In de namiddag gingen we mee in het water met de olifanten, ze een beetje schrobben en afspoelen. Het was erg spannend om met zo'n groot dier in het water te zitten. De eerste olifant had er niet zo'n zin in en vertrok direct nadat ze haar banaantjes had gekregen. De andere had er wel zin in. We schrobden haar schoon en gaven haar bananen. Echt leuk. Daarna wandelden we naar en andere waterval om de andere olifanten te zien baden. Eentje had er niet zo'n zin in een wandelde gewoon weg. De andere nam het er van en at de takken van de bomen naast het water terwijl ze aan het baden was.

's Avonds hebben we met de groep gekaart, gegeten en gebabbeld. Nu liggen we in hangmatten in een open hut lekker gezellig bij elkaar (met de occasionele "What is that noise?!", allemaal beestjes hier). Ik droom alvast over olifanten vannacht 🐘