• Day 2

A whole new world!

February 10, 2018 in Oman ⋅ ⛅ 8 °C

Dag 1 in Oman en oh wat doet dat goed om het lekker warm te hebben. Zon, we hebben jou gemist.

In de voormiddag gingen we in Muscat naar de shopping mall om inkopen te doen. Daarna gingen we de baan op in onze SUV. Die in onze ogen "zware pimpmobiel" is, maar naar lokale standaarden als een "bescheiden 4x4'tje" kan gezien worden.

We bezochten de Wadi Misfat, die helemaal droog staat. Een beetje rotsen klimmen in een droge rivierbedding is altijd fijn. Daarna namen we de pittoreske route naar Nakhal (ik moet nog wennen aan het kaartlezen). Daar aangekomen bezochten we een fort, waar je hele mooie uitzichten over de vallei en de stad hebt. Hierna was het tijd om een kampeerplaats te vinden.

Aangezien je in Oman mag wildkamperen, hebben Jona en ik onze tent in the middle of nowhere neergepoot. Het is hier pikkedonker momenteel. Toen we aankwamen, ging de zon net onder achter de bergen. Ik kijk alvast uit naar de zonsopgang!