• Day 8

Rio Lagertos

August 21, 2016 in Mexico ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag naar de lagune van Rio Lagartes gereden, ca. 100 km ten noorden van Valladolid, gelegen aan de Golf van Mexico. Daar hebben we met een motorboot een tocht door de lagune gemaakt van ca. 2 uur. Erg mooie natuur waarin we veel pelikanen, flamingo's, visarenden en vele andere vogels hebben gezien.
    Onderweg gestopt bij een zoutwinning waar we gezwommen/gedreven hebben in een zoutrivier waarbij we het water in de kleine wondjes voelden bijten. Daarna een stuk verder konden we ons insmeren met klei waarin sulfaat, zout, flamingo poep en nog andere " helende" onderdelen die goed voor de huid waren. Op de terugweg een stukje doorgevaren tot waar de Golf van Mexico aansluit op de lagune en waar we op een klein natuurstrandje ons schoon hebben gewassen. Daar aangekomen teruggevallen naar het vertrekpunt waar we in het bijbehorende restaurant lekker vis, garnalen en frietjes hebben gegeten voordat we terug reden naar Valladolid. Een leuke en geslaagde dag😎