Satellite
Show on map
  • Day 16

    terugreis.....

    August 29, 2016 in Mexico ⋅ ⛅ 26 °C

    Om 8.00 uur opgestaan en langzaam begonnen met het inpakken van de koffers want we willen rond 10.00/10.30 uur wegrijden naar het vliegveld van Cancun.
    Tussendoor het laatste ontbijt genoten op het strand...........
    Rond 10.30 rijden we weg en dan zouden we om ca. 12.00 uur in Cancun moeten zijn. Halverwege begon een politiewagen (grote Ford pick up) achter ons te rijden met de zwaailampen aan en knipperende koplampen, dus ben ik maar gestopt. Ik moest uitstappen en bij de kofferbak komen staan. Hij zei dat ik te hard heb gereden 🤐......waarop ik aangaf dat ik met het overige verkeer meereed qua snelheid, maar daar was hij niet gevoelig voor. Ik kreeg van hem een boete van 2000 peso ( zo'n € 100.-) maar ik zei dat ik doe niet bij me had. Hij wilden mijn rijbewijs innemen zodat ik achter hem aan kon rijden naar het politiebureau om daar alsnog de boete te betalen. Toen ik herhaaldelijk aangaf dat we dan ons vliegtuig zouden missen vroeg hij hoeveel geld ik dan wel bij me had. Dat was 560 peso ( ca. €28.-) . Hij wilde ons dan wel "helpen" door dat bedrag te accepteren... volgens ons een trucje op van de toeristen een beetje zakgeld bij te verdienen, maar ja, tegensputtelen heeft geen zin dus betaald en weer verder gereden. Bij het aftanken van onze huurauto deed het creditcardapparaat het niet, maar gelukkig na de 6e poging pakte bij weer het signaal op. Toen gingen we de auto inleveren bij National, waar we bij het ophalen slechts ervaringen mee hadden, wat kwam doordat wij d e auto huurden bij Sunnycars, waarbij alles is inbegrepen, maar dat bij National niet begrepen. Bij het inleveren moesten wij een " verschil" van 1700 peso bij betalen voor locale belastingen terwijl dat er wel bij inzit bij Sunnycars. Omdat hij moeilijk ging doen, deden wij dat ook en gaven duidelijk aan dat wij NIETS gingen betalen! Terplekke heb ik Sunnycars gebeld die aangaven dat er geen sprake was van bijbetalen en dat zij de medewerker wel even aan de telefoon wilde hebben. Tot onze verbazing weigerde hij de telefoon aan te nemen!?!? Omdat wij nog een beetje pissiger werden is hij naar zijn baas gelopen en toen hij na enkele minuten terugkwam was het opeens wel goed 😑.
    Toen konden we eindelijk naar het vliegveld om daar nog snel een hapje te eten, in te checken en tot rust komen in het vliegtuig tijdens de 9 uur durende terugreis naar Schiphol, waar we om ca. 7.45 uur in de ochtend landen.
    Read more