Dag 4 Quinta da cascahal

August 7, 2017 in Portugal ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen de wekker om 8.00 uur gezet om rond 8.30 te gaan ontbijten bij Aitze en Gonne. Rond 10.00 uur vertrekken we om te gaan canyoning! We weten niet exact wat we moeten verwachten dus laten we ons verrassen. We rijden ca 30 minuten achter Ricardo en ... aan, onze begeleiders, het binnenland in over steeds smallere wegen. Toen we stopten hebben we onze helm en wetsuite gekregen en hebben we nog 20 min verder het gebied rondgewandeld. Na een korte instructie gingen we het koude water in en begon het vrij onschuldig met beetje door het water lopen en over grote stenen kruipen waarachter weer een volgende waterpoel lag. Maar snel genoeg kwamen we op een punt waarop we (ogenschijnlijk) niet meer verder konden.....Ricardo liep met zijn touwen over een smalle richel waar hij zich vasthaakte aan ogen die in de wand vastzatten. Met het veiligheidstuigje wat wij omhadden moesten wij ons een voor een vastmaken en naar hem toekomen waarna hij ons aan een touw ca. 8 meter omlaag liet zakken. Sterre ging als eerste en moet even slikken maar heeft het wel gedaan. Daarna hebben wij ons ook naar beneden laten zakken. Er zitten nog meer uitdagende handelingen bij, maar na verloop van tijd gingen we er steeds gemakkelijker mee om. Bente was voortdurend aan het genieten en kon het haar niet spannend genoeg zijn. Rond 15.00 waren we klaar en zijn we moe maar voldaan teruggereden naar onze safari tent en doken lekker in ons zwembadje. S avond lekker spaghetti gemaakt in onze keuken door Bente.Read more