August 2017

Dag 14 Tapada do Gramacho

August 16, 2017 in Portugal ⋅ ☀️ 29 °C

We hebben besloten om in de ochtend naar het plaatsje Ferredasso..... te rijden. Omdat dat we daar het strandje niet zo snel konden vinden reden we een stukje verder en kwamen bij toeval uit bij Praia Canierie...., een mooi rustig strandje met een mooie blauwe en rustige zee en niet al te veel mensen. Als je bij dat strand om een rots heen zwemt kom je uit op een 'verlaten strand waar je alleen zwemmend of klimmend vanaf een steile rots van ca 6 meter kunt komen. Einde van de middag nog even lekker in ons zwembad en Bente, Sterre en ik gingen, s avonds om 19.00 aan boord van een catamaran voor een 2 uur durende sunset saiingtrip. Helaas kon Marjon niet mee ivm haar snel de kop opstekende zeeziekte. Het was een mooie relaxte zeiltrip en toen we om ca 22.00 uur terugkwamen bij Tapada do Gramacho hebben de meiden nog een pizza in de oven gedaan en lekker opgesmikkeld.Read more

Dag 12 Tapada do Gramacho

August 13, 2017 in Portugal ⋅ 🌙 24 °C

Vanmorgen vertrokken uit Sagres en richting Tapada do Gramacho gereden wat tussen de dorpen Estombar en Silves ligt in de middel of nowhere. Onderweg nog een tussenstop gemaakt in Lagos waar we even rondgewandeld hebben. Toen we waren aangekomen bij Tapada do Gramacho zijn Sterre en Marjon daargebleven en zijn Bente en ik naar Silver gereden waar we een hapje hebben gegeten en daarna naar de supermarkt zijn gegaan om inkopen te doen om 's avonds te bbq- en.Read more

Dag 11 Sagres

August 12, 2017 in Portugal ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag rustig aan gedaan. Na het ontbijt naar het fort gegaan wat net buiten Sagres ligt op een paar minuten rijden. Daarna naar het strand vlak bij ons hotel gegaan waar we 4 ligbedden hebben gehuurd met parasol. Einde van de middag gingen we nog e en in de zee waar we door de hoge golven hard onderuit gingen. Daarna hadden we behoefte aan rust en zijn we nog even met een drankje aan het zwembad gaan liggen voordat we ons gingen douchen. Vanavond de laatste avond in Sagres en hebben we besloten dat we nog een keer naar de Italiaan gaan eten.Read more

Dag 10 Sagres

August 11, 2017 in Portugal ⋅ 🌙 23 °C

Na het ontbijt zijn we naar Cabo dan Vincente gereden, het meest westelijke punt van het Europese vaste land waar een vuurtoren staat die nog in gebruik is en een bereik heeft van 90 km. Daarna zijn we naar strand praia Amado gereden, een mooi breed strand met hoge golven en waar zeer veel surfers waren. Na enkele uren zijn we teruggereden naar het hotel om nog een tijdje aan het zwembad te liggen. Daarna opfrissen en zijn we heerlijk vaan eten bij restaurant Mum 's waar het eten echt lekker van smaak was!!!Read more

Dag 9 naar Sagres

August 11, 2017 in Portugal ⋅ 🌙 23 °C

s'Morgens nog een ontbijtje gepakt in Lissabon waarna we de koffers in de autilo hebben gedaan en zijn vertrokken naar Sagres.een rit van ca. 3.15 uur. We kwamen daar om ca. 14.00 aan en omdat we nog niet op de kamer terecht konden hebben we eerst lekker gegeten bij een Italiaan bij ons hotel. Nadat we onze spullen op de kamer hadden gezet wilden we naar het strand gaan wat enkele minuten van ons hotel ligt. We kregen echter een appje van Frank (die al een week in Lagos was) dat zij op een strand liggen een stukje verder op, 5 min met de auto, waar we toen ook heen zijn gereden. Het was een mooi strand tussen de rotsen. Einde van de middag hebben we besloten om samen te gaan eten in Sagres en zijn we weer naar de Italiaan gegaan. Weer heerlijk gegeten en daarna zijn Frank en Nicole met de kids weer naar hun camping gereden en zijn wij naar ons hotel gegaan.Read more

Dag 7 Lissabon

August 10, 2017 in Portugal ⋅ ☀️ 20 °C

De ochtend weer gestart met een ontbijtje om de hoek waarna we eerst naar Castello da Jorge zijn gelopen, wat vlakbij ons appartement ligt. Na enige tijd daar te hebben rondgelopen zijn we met een tuk tuk naar Belem gegaan, zo'n 6 km verder op. Het was een " levendige" rit. Daar hebben we tevens geluncht bij een loungetent langs de Taag. Daarna met een taxi naar de LX Factory gegaan, een oud industrie gebied waar allemaal winkels en barretjes en restaurants zijn in de oude fabrieksgebouwen. Einde van de maddag zijn we weer met taxi naar de wijk Alfama gegaan waar we wat hebben rondgewandeld en tevens gedineerd hebben. Daarna moe maar voldaan naar het appartement gelopen. Omdat we geen zin meer hadden om nog meer te lopen hielden we voor de laatste kilometers nog een elektrische tuk tuk aan en reden we Bente en Sterre voorbij die een ruim 150 meter voor ons liepen, waarna de tuk tuk toch stopte om de meiden mee te nemen, die al lichtelijk in paniek waren omdat ze dachten dat wij ze zouden laten lopen. In het appartement nog een lekker wijntje gedronken en heb ik met Bente nog een aantal potjes getoept.Read more

Dag 6 Lissabon

August 8, 2017 in Portugal ⋅ 🌙 17 °C

Morgens ontbeten bij onze tent, de koffers gepakt en in de auto gedaan en om ca 10.45 uur weggereden naar Lissabon. Net voor Lissabon ligt het plaatsje Sintra waar wij ca 30 jaar geleden ook zijn geweest. Helaas is daar veel veranderd, haar wel veel toeristen, moeilijk parkeren en veel nieuwbouw. Van het mooie plaatje in ons hoofd is weinig terug te vinden na ca 1.5 uur rijden we verder naar onze bestemming in Lissabon waar we in de stad een hapje zijn gaan eten en op tijd weet terug naar ons appartement nog een lekker wijntje gedronken en op tijd naar bed.Read more

Dag 5 Quinta da Cascalhal

August 8, 2017 in Portugal ⋅ 🌙 17 °C

Vandaag maken we er een rustig dagje van aan het zwembad. S middags hebben Bente en John een ronde van ca 5 km gewandeld en savonds zijn we gaan steengrillen bij Aitze en Gonne met lekker ossenhaas....

Dag 4 Quinta da cascahal

August 7, 2017 in Portugal ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen de wekker om 8.00 uur gezet om rond 8.30 te gaan ontbijten bij Aitze en Gonne. Rond 10.00 uur vertrekken we om te gaan canyoning! We weten niet exact wat we moeten verwachten dus laten we ons verrassen. We rijden ca 30 minuten achter Ricardo en ... aan, onze begeleiders, het binnenland in over steeds smallere wegen. Toen we stopten hebben we onze helm en wetsuite gekregen en hebben we nog 20 min verder het gebied rondgewandeld. Na een korte instructie gingen we het koude water in en begon het vrij onschuldig met beetje door het water lopen en over grote stenen kruipen waarachter weer een volgende waterpoel lag. Maar snel genoeg kwamen we op een punt waarop we (ogenschijnlijk) niet meer verder konden.....Ricardo liep met zijn touwen over een smalle richel waar hij zich vasthaakte aan ogen die in de wand vastzatten. Met het veiligheidstuigje wat wij omhadden moesten wij ons een voor een vastmaken en naar hem toekomen waarna hij ons aan een touw ca. 8 meter omlaag liet zakken. Sterre ging als eerste en moet even slikken maar heeft het wel gedaan. Daarna hebben wij ons ook naar beneden laten zakken. Er zitten nog meer uitdagende handelingen bij, maar na verloop van tijd gingen we er steeds gemakkelijker mee om. Bente was voortdurend aan het genieten en kon het haar niet spannend genoeg zijn. Rond 15.00 waren we klaar en zijn we moe maar voldaan teruggereden naar onze safari tent en doken lekker in ons zwembadje. S avond lekker spaghetti gemaakt in onze keuken door Bente.Read more

Dag 3 Quinta da Cascahal

August 5, 2017 in Portugal ⋅ ☀️ 28 °C

Vanmorgen om 8.00 uur opgestaan en na de douche weer een lekker ontbijtje buiten de deur gedaan. Daarna hebben we de koffers weer gepakt en zijn Marjon en ik naar de autoverhuur gelopen waar we via Sunnycars een auto hadden gereserveerd. Daarna terug naar het appartement waar de meiden klaar stonden met de koffers om in te laden. Omdat we eerst nog een strandje wilden pakken zijn we langs de Doumo Porto uitgereden en kwamen zo bij de kust uit en zijn we langs de kust een stuk naar het noorden gereden richting matosinhos waar we op het strand zijn gaan liggen en daarna nog een hapje gegeten. Om ca. 13.00 zijn we vertrokken naar ons 2e adres in het binnenland ten noord-oosten van Porto. Daar aangekomen worden we hartelijk ontvangen door Aitze en Gonne, de eigenaren. We hebben daar een mooie safari tent met privé zwembadje. Verder lekker rustig middagje van gemaakt. S Avonds gaan eten in hun restaurant waar Gonne tapas had gemaakt.Read more