• Curacao dag 5 donderdag

August 2, 2018 in Curacao ⋅ 🌧 29 °C

Voor vandaag hebben we ons opgegeven voor de "Snokel & Dive-trip Westpunt" bij de duikschool van ons hotel, welke wordt bemand door een aantal jonge enthousiaste Nederlanders die al een aantal jaren op Curacao wonen om het hele jaar door duiklessen en trips te verzorgen. We zouden die dag 3 stranden gaan bezoeken; Playa Grandi, Playa Forti en ??????? Marjon en Sterre zouden gaan snorkelen en Bente en ik willen gaan duiken, een introductieduik op het 1e strand, op het 2e strand is alleen de lunch en op het 3e strand zou de 2e guide-dive plaatsvinden. We vertrekken om ca. 9.00 uur met de roodgeverfde oude voormalige schoolbus richting westpunt. Buiten Bente en mij is er nog een 3e persoon voor de intro-duik en we krijgen Pieter als onze instructeur, welke opvalt door zijn puntsnor. Een leuke spontane kerel die eerst vluchtig de theorie doet waarna we een aantal vragen moeten beantwoorden. Daarna vlug de wetsuite aan, fles op de rug en de zee in voor een aantal praktische handelingen. Als iedereen die goed volbrengt zwemmen we verder en dieper de zee in richting rif, waar niet alleen mooie vissen zijn, maar ook veel grote schildpadden, wat een erg gave ervaring was. Ook voor Bente die vandaag haar eerste duik maakte.
    ca. 50 minuten later kwamen we weer boven water waarna we met zijn allen verde reden naar Playa Forti waar we in het zonnetje van de lunch genoten. Daarna verder naar het 3e strand waar we ook weer een klein uurtje gedoken hebben.
    Rond 17.00 uur waren we weer terug bij het hotel waar we nog even een duik in het zwembad genomen. 's avonds heerlijk gegeten bij tapasrestaurant Cantina