Curaçao 2018

• -days
  • 139kilometers
  • Curaçao aankomst zaterdag

July 28, 2018 in Curacao ⋅ ⛅ 28 °C

Vandaag om 12.45 vertrokken van Schiphol voor een vlucht van ca. 10.00 uur naar Curaçao. Lange reis, maar met het filmaanbod en een beetje slapen tussendoor prima te doen. Met de Tui transferbus een ritje van ongeveer 20 minuten naar Scuba Lodge. We hebben een mooi appartement met ruim balkon en uitzicht op de zee. Even opfrissen en daarna op het terras lekker welkomsdrankje gedaan en hapje gegeten. Door het tijdsverschil is het feitelijk 3 uur s' nachts in Nederland zijn we allemaal erg moe en zijn we daarna snel in bed gekropen.Read more

• Curaçao dag 1 zondag

July 29, 2018 in Curacao ⋅ ⛅ 29 °C

Afgelopen nacht heerlijk geslapen met de zeegeluiden op de achtergrond. Om 8.00 uur eerst cups gehaald bij de receptie voor ons Nespressoapparaat om onder het genot van een kopje koffie te genieten van het uitzicht van ons balkon.
    Daarna de huurauto opgehaald bij een hotel ca. 5 min. Verder op waarna we naar Portomari beach zijn gereden. Het strand waar 2 varkens wonen en mn Sterre heel graag heen wilde. Mooi en relaxt strand met leuk restaurantje erbij, maar we zagen geen varkens op het strand. Toen we aam het einde van de dag naar de auto liepen lagen ze in een border onder de bomen te chillen. S avonds lekker gegeten in restaurant De Gouverneur in Willemstad, ca 15 min wandelen van Scubalodge.

• Curacao dag 2 maandag

July 30, 2018 in Curacao ⋅ ☀️ 31 °C

In de ochtend naar Fort Beekenburg gereden wat aan de oostzijde van curacao ligt en tevens naar het quarantainehuis dat vlak bij het fort ligt en waar vroeger zeelieden moesten verblijven om er zeker van te zijn dat ze geen ernstige ziekte meenamen naar Curaçao. Daarna naar Mambobeach gegaan, maar dat was erg toeristisch en commercieel ingericht en daarom zijn we daarna naar Daaibooi beach gegaan. Toen we daar even lagen wilde we drankje en ligbedden gaan halen, maar kon er niet gepint worden.... Omdat we nog steeds geen cash hadden zijn we weer naar Portomari gereden wat vlakbij lag.
    Toen we daar op ons ligbedje lagen kwamen de varkens wel over het strand getjokt. Erg grappig om te zien.

• Curacao dag 3 dinsdag

July 31, 2018 in Curacao ⋅ 🌧 31 °C

Vandaag zijn we naar het Christoffelpark gegaan om o.a. de berg te beklimmen. Omdat wordt afgeraden om na 11.00 uur de berg te beklimmen i.v.m. de hitte en de inspanning, hebben de we wekker gezet om 0.700 uur en zijn we een uurtje later weggereden naar het park. Na een klein uurtje kwamen we daar aan en besloten we om een deel van de route met de auto te doen tot aan de de voet van de berg. Vanuit daar zou het ca. 1 uurtje naar boven en 1 uurtje naar beneden zijn. De temperatuur stond al op 'heet', maar we hadden per persoon 1,5 liter water in de rugzak, dus dat moet wel goed komen. De eerste 60% was goed te doen, af en toe wat klauteren, maar dat was geen probleem. Bente 'vloog' omhoog, maar wachte regelmatig op ons. Naderhand werd het meer klauteren en klimmen met handen en voeten waarbij je regelmatig moest kijken waar en hoe je omhoog moest komen.
    De laatste 50 meter waren het ergste, daar moest je een weg zoeken over en door de rotsen en vroegen we ons af hoe en of we nog ooit ongeschonden beneden zouden komen. Ook hier vloog Bente, maar ook Sterre eroverheen en iemand zei tegen ons dat onze dochters echte berggeiten zijn. (waar hebben we dat vaker gehoord.....)
    Na het maken van mooie foto's en filmpjes hebben we ons voorzichtig op de terugweg begeven en een klein uurtje later stonden we weer bij de auto. Omdat we toch aan de westzijde van het eiland zaten zijn we nog naar Shete Boka Park gereden wat ca. 10 minuten verderop lag. Daar zijn een aantal inhammen in de rotskust waar de zee fors met de hoge en harde golven inbeukt waardoor er schitterende 'fonteinen' ontstaan. Hierna waren we wel weer toe aan een lekker strandje en reden we naar Porto Mari Beach. Sterre hoopte dat ze daar weer de varkens tegen zou komen, wat ook gebeurde. Einde van de middag teruggereden naar ons appartement, opgefrist en een hapje gaan eten bij een Aziatisch restarant Ginger, ook in Pietermaai

• Curacao dag 4 woendag

August 1, 2018 in Curacao ⋅ ☀️ 31 °C

Omdat we gisteren een actieve dag hebben gehad zouden we vandaag een stranddagje doen en Sterre mocht bepalen waar we heen gingen.
    We gingen naar Kokomo-beach, een leuk en mooi strand op een half uurtje van Willemstad, waar we 4 ligbedden hebben gepakt om lekker te relaxen. Er lag ook een leuk restaurantje bij waar de leguanen en kippen rondliepen. In de zee stond naast de steiger een schommel waar ook regelmatig pelikanen op zaten. We hebben er ook mooi kunnen snorkelen."s avonds een hapje gegeten in restaurant ??????????.Read more

• Curacao dag 5 donderdag

August 2, 2018 in Curacao ⋅ 🌧 29 °C

Voor vandaag hebben we ons opgegeven voor de "Snokel & Dive-trip Westpunt" bij de duikschool van ons hotel, welke wordt bemand door een aantal jonge enthousiaste Nederlanders die al een aantal jaren op Curacao wonen om het hele jaar door duiklessen en trips te verzorgen. We zouden die dag 3 stranden gaan bezoeken; Playa Grandi, Playa Forti en ??????? Marjon en Sterre zouden gaan snorkelen en Bente en ik willen gaan duiken, een introductieduik op het 1e strand, op het 2e strand is alleen de lunch en op het 3e strand zou de 2e guide-dive plaatsvinden. We vertrekken om ca. 9.00 uur met de roodgeverfde oude voormalige schoolbus richting westpunt. Buiten Bente en mij is er nog een 3e persoon voor de intro-duik en we krijgen Pieter als onze instructeur, welke opvalt door zijn puntsnor. Een leuke spontane kerel die eerst vluchtig de theorie doet waarna we een aantal vragen moeten beantwoorden. Daarna vlug de wetsuite aan, fles op de rug en de zee in voor een aantal praktische handelingen. Als iedereen die goed volbrengt zwemmen we verder en dieper de zee in richting rif, waar niet alleen mooie vissen zijn, maar ook veel grote schildpadden, wat een erg gave ervaring was. Ook voor Bente die vandaag haar eerste duik maakte.
    ca. 50 minuten later kwamen we weer boven water waarna we met zijn allen verde reden naar Playa Forti waar we in het zonnetje van de lunch genoten. Daarna verder naar het 3e strand waar we ook weer een klein uurtje gedoken hebben.
    Rond 17.00 uur waren we weer terug bij het hotel waar we nog even een duik in het zwembad genomen. 's avonds heerlijk gegeten bij tapasrestaurant Cantina

• Curacao dag 6 vrijdag

August 3, 2018 in Curacao ⋅ ⛅ 30 °C

Vandaag gaan we naar Jan Thielbeach, een strand aan de oostzijde van Willemstad wat bij een resort ligt. Een leuk strand, maar wel wat commerciëler dan de natuurstranden aan de westzijde van het eiland. We maken er een heerlijke relaxdag van, want morgenmiddag moeten we weer vertrekken naar huis. Een paar ligbedden verder ligt ook Tom Coronel met zijn gezin. (Sterre heeft zijn instagram gecheckt waardoor we zeker weten dat het niet Tim is...)
    Na verloop van tijd zwemmer er twee dolfijnen de baai in die daar een showtje geven.
    Voor de avond hebben we gereserveerd bij het Bluesrestaurant op het strand bij Avillahotel.

• Curacao dag 7 zaterdag

August 4, 2018 in Curacao ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag is onze laatste dag en worden we om 14.45 uur bij de receptie opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden. S'morgens de koffers pakken waarna Marjon en Bente nog naar Willemstad gaan om het slavenmuseum te bezoeken. Sterre en ik pakken een laatste ontbijtje bij het restaurant en gaan nog een paar uurtjes bij het zwembad liggen. Als Marjon en Bente terugkomen hebben ze nog net tijd om een late lunch te nemen en daarna komt al snel genoeg het busje en vertrekken we naar het vliegveld.......
    Om ca. 18.30 uur vertrekken we weer richting Amsterdam, een tocht van 9 uur. Door het tijdverschil landen we Nederlandse tijd om 10.15 uur. Nadat we de koffers hebben opgepakt pakken we de trein naar Horst, waar we om 12.46 arriveren en worden opgehaald door opa Jos. Omdat we een nacht hebben overgeslagen zijn we allemaal erg moe en zijn we 's middags een paar uurtjes gaan slapen. Buurvrouw Karen vierde die dag ook haar verjaardag en zijn we om 17.00 uur nog aangeschoven voor een stukje vlaai en een drankje. Gelukkig hebben Marjon en ik nog 2 weken vrij!!!!!!!!!!!