Satellite
Show on map
  • Day 20

    Hemma igen

    February 9 in Sweden ⋅ 🌬 1 °C

    Jag är så tacksam att jag fått göra denna resa till Indokina. Resan har givit mig så många fina upplevelser och jag har lärt mig mycket inom kultur, geografi och historia. Alla dessa nya relationer som har skapats med människor från andra länder har varit berikande. Jag tycker mycket om mina reskamrater.

    En del av det jag lärt mig är skrämmande. Tänk vad mycket hemskt vi människor kan göra mot varandra.

    Det är också fint att se att vi människor på relativt kort tid ( ca 30 år) kan återskapa och bygga ett nytt fint samhälle.

    Resan på knappt tre veckor har varit intensiv. Det är bra att jag nu tillsammans med min valp Scotty, har tid att reflektera mera om vad jag upplevt och lärt mig. Kanske kommer jag kunna dra några väsentliga slutsatser från detta.

    Tack till Er alla som följt min resa.
    Read more