• Day 33

Felelem es reszketes Hanoiban

January 8, 2015 in Vietnam ⋅ 🌙 15 °C

En valamitol mindig parazok. Bangkokban az emberektol feltem, Siem reapban a malariaszunyogoktol, itt pedig a robogoktol. Nem talaltam statisztikat arra vonatkozoan, hogy pontosan mennyi vietnami robogozik, de ugy erzesre kb 1 millioan lehetnek csak ebben a varosban. Onmagaban ezzel semmi baj nem lenne, csakhogy ezt ugy kell elkepzelni, hogy folyamatosan, megallas nelkul dudalnak, nagyon gyorsan hajtanak, es pont szarnak arra hogy leteznek gyalogosok is. A zebrak es a lampak sem javitanak a helyzeten, valoszinu csak nyugatmajmolasbol hasznaljak, hiszen meg ha zold is a lampa amikor a zebrara ersz, tutira veheted h akkor sem neked lesz elsobbseged.
    Valoszinu az a legjobb, hogy mielott elindulsz, elmormolsz egy imat a fekvo/allo/ulo buddhahoz, behunyod a szemed, es egy levegovetellel athaladsz.
    Az egesz napos tulkoles, tomeg, kosz eleg rendesen kikezdte az idegrendszerunket, uh estere mar masra sem vagytunk, csak visszaterni a szalloda csendjebe. De elotte meg osszevesztunk hogy hol ebedeljunk, aztan hullafaradtan elindultunk a plazaba a Tominak esodzsekit venni, kiderult h kb 4km plusz seta (miutan egesz nap ugye meneteltunk), kozben rajottem h az etteremben hagytam az utikonyvet, aztan vegigjartuk az egesz plazat es az uccso boltban talaltunk vegre egyet, aztan Tomi kozolte h nincs nala a bankkartyaja, Kati meg hogy akkor most muszaj leulni, mert szetveti az ideg, vegul Tomi megoldotta USD- dong vegyes finanszorassal, aztan beultunk egy taxiba, de a taxis kidobott minket, nem tudjuk miert (lehet mert nem vettuk le a ciponket?), aztan meglett a konyv, hazaertunk de a Tomi bevallotta, hogy reggel meg ugy emlekszik rajta volt a gyuruje, de nem talalja, kozos panikolas, majd gyuru megtalalasa.
    Faraszto nap volt, holnap nyugisabb "vizekre evezunk" :)))